Vecāku ieraksti sociālajos tīklos liecina, ka bērni ir satraukti par notiekošo, viņi grib dzirdēt pārliecinošas atbildes no saviem vecākiem.
Ādažu Brīvās Valdorfa skolas vēstures skolotājs Ansis Nudiens uzsver, ka īpaši vidusskolēniem ir satraukums par to, kas notiek, tas skolā ir aktuāli. Vairākkārt starp kolēģiem ir bijušas sarunas par to, kā mācību procesā rīkoties situācijās, kad notiek kas ārkārtējs. Skolotājs ir viedokļa līderis, jānovelk robeža starp to, kā palīdzēt skolēnam saprast situāciju un to, kad skolotājs sāk paust savu viedokli. “Skolotājs klasē ir galvenais – vienīgais pieaugušais, kurš zina, kā runāt ar skolēniem par šādām situācijām. Visu nevajag atstāt uz vecāku, soctīklu un sabiedrisko mediju pleciem,” pauž skolotājs.
Centra „Dardedze” psiholoģe Liene Nikolajeva aicina runāt ar bērniem, nomierināt viņus, ja tie ir satraukti šajā laikā. Atšķirīga ir informācija katra vecuma bērniem. Maziem bērniem var palīdzēt fiziski pieskārieni un tuvība, tā radot drošības sajūtu. Ar lielākiem bērniem jāizvērtē informācija un tās avoti, to jāmāca bērniem.
Biedrības „Gribu palīdzēt bēgļiem” valdes locekle Evija Strupiša pauž, ka palīdzība bēgļiem no Ukrainas nepieciešama dažāda, bet primāri tā ir pamatvajadzību nodrošināšana – pajumte, ēdiens un pirmās palīdzības preces. Uz aicinājumu palīdzēt atsaucība ir neticami liela, cilvēki aizpilda anketas, rakstot par palīdzēšanas jomām.
Buklets vecākiem: