Ģimenes studija

Mazuļa aprūpe pēc dzemdībām. Pirmās svarīgākās zināšanas jaunajām māmiņām

Ģimenes studija

Problēmsituācijas jaunām ģimenēm, risinot mājokļa jautājumus

Bērniem trūkst spēju apzināties savu ķermeni. Palīdzēt var klusums

Bērna prasme apzināties savu ķermeni palīdz intelektuālajai attīstībai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Ļoti daudziem bērniem ir psiholoģiskas vai emocionāla rakstura problēmas skolā. Viens no iemesliem varētu būt nemitīga atrašanās troksnī, daudzu cilvēku vidū, kas traucē bērnam apzināt savu ķermeni, tā darbošanos un reakcijas. Ķermeņa apzināšanās palīdz bērna intelektuālajai attīstībai.

Latvijas Radio raidījumā “Ģimenes studija” saruna par to, kas var palīdzēt, ko bērni apgūst Klusuma skolā un ko - jogas nodarbībās, lai apzinātos savu ķermeni?

Bērniem katastrofāli trūkst spēju apzināties sevi un savu ķermeni, būt šeit un tagad. Tas traucē justies laimīgam un veiksmīgi mācīties - tā uzskata speciālisti. Lielāko dienas daļu bērni pavada ļoti skaļā vidē ar troksni un informācijas pārblīvētību, daudzu cilvēku klātbūtnē. Troksnis turpinās arī mājās.

Bērna intelektuālā un fiziskā attīstība

Troksnis ir nevēlams bērna valodas attīstības aspektā – bērna valodas veidošanai jādzird valoda tīrā veidā, traucējoši, ja visu laiku ir skaņas fons. Īpaši svarīgs tas ir bērniem ar valodas disfunkciju. Kad apzināti sāk ar mazu bērnu kontaktēties, ir svarīgi, lai nav blakus kairinājumu un bērni varētu uztvert labu, skaidru valodas skaņu.

Bērnam apkārt ir nemitīga informācija, kas jāapstrādā ik brīdi, tā nedod iespējas sajust savas emocijas. Emocionālajai inteliģencei ir svarīga spēja būt savienotam ar savām emocijām, saprast, kā tās manifestē.

Bērnam jāmācās regulēt savas emocijas - sevi un savu ķermeni var pamanīt klusumā.

Sava ķermeņa apzināšanās jāsāk jau no mazotnes, lai bērns apzinās, kur ir kāja, roka, auss un deguns. Šajā punktā ir svarīga pieaugušā klātbūtne. Jo ātrāk ļaujam bērnam saprast, kas viņš ir, kā veidots, jo skolā būs mazāk grūtību.

Bērniem, kuri nespēj apgūt un koordinēt savu ķermeni, ir grūtības ar valodas apguvi.

Ja bērns nesaprot, piemēram, kā darbojas mēle vai ķermenis, kā lai bērns apgūst zināšanas, kas ir ārpus bērna ķermeņa. Emocionālo apzinātību nevar mācīt, ja nav apzināts fiziskais ķermenis.

Psiholoģiskas vai emocionāla rakstura problēmas skolā ir lielam bērnu daudzumam. Ja bērnam saka: “Klausies, esi uzmanīgs!”, bieži bērni nemaz nesaprot, ko tas nozīmē.

Ja gribam produktivitāti intelektuālajā jomā, jābūt stiprai izpratnei par savu fizisko ķermeni. Tie ir arī dažādi vingrinājumi, kas ļauj bērnam nomierināties, ieklausīties savās emocijās. Ja bērnam saka: “Elpo mierīgi!”, tad diez vai bez izpratnes un īpašiem vingrinājumiem to bērnam būs iespējams saprast.

Speciālisti uzskata, ka rīkoties var tikai tad, ja izprot procesus un norises savā ķermenī un ārpus tā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti