Sabiedrības veselības speciāliste Aija Bukova-Žideļūna raidījumā “Rīta Panorāma” informē par kampaņas mērķiem.
Aptuveni 40% no kopējā slimību radītā sloga Latvijā ir saistīti ar dažādiem uzvedības riskiem, galvenais no tiem ir smēķēšana, otrajā vietā - alkohola lietošana.
Katrs otrais smēķētājs mirst pāragri, un smēķēšanas rezultātā zaudējam 20 produktīvus dzīves gadus.
Latvijā ir visaugstākais iedzīvotāju īpatsvars Eiropas Savienībā, kuri kādreiz ir pamēģinājuši vai lietojuši elektronisko cigareti, viens no augstākajiem smēķējošo iedzīvotāju un to cilvēku īpatsvariem, kuri pēdējā gada laikā mēģinājuši atmest smēķēšanu. Tas apliecina nepieciešamību pēc mērķtiecīgas situācijas uzlabošanas.
Skaitļi rāda, ka gan pieaugušie, gan jaunieši daudz smēķē. 61% skolēnu aptaujā Latvijā teikuši, ka vēlas atmest smēķēšanu, kas liecina, ka jaunieši apzinās, ka smēķēt nav labi.
"Šī kampaņa ir vēl viens motivējošs, informatīvs, izglītojošs stimuls, lai mazinātu atkarību izplatību," pauž Aija Bukova-Žideļūna.
Šī kampaņa ir plaša un aptveroša – astoņu mēnešu garumā ir plānotas dažādas aktivitātes izglītojot sabiedrību, braucot uz skolām, sociālajiem centriem, krīzes centriem, sadarbojoties ar speciālistiem un organizācijā. Plānots izveidot piecas informatīvas filmas, uzrunājot jauniešus un sabiedrību kopumā.