4. studija

4. studija

4. studija

4. studija

Privāts bērnudārzs, pārkāpjot līguma nosacījumus, neatdod vecākiem naudu

«4. studija» skaidro: Kā no bērnudārza atgūt pārmaksāto naudu par neizmantotiem pakalpojumiem

Par neizmantotu pakalpojumu naudu, visbiežāk, var saņemt atpakaļ, bet, izrādās, uz privāto bērnudārzu „Maza Rasiņa” Pārdaugavā tas īsti neattiecas. Dvīņu mamma Vineta Marksa vērsusies pēc palīdzības pie raidījuma “4. studija”, jo bērnudārza vadība nepilda līgumā paredzētos noteikumus – neatdod pārmaksāto naudu par neizmantotiem pakalpojumiem.

Dvīņu mamma Vineta Marksa nav saņēmusi pārmaksu no bērnudārza: “Martā mēs palaidām bērnus dārziņā, mums ir dvīnīši, un samaksāju visu līgumā noteikto – tur bija jāmaksā avansa maksājums 50 eiro apmērā par katru bērnu un vēl par tekošo mēnesi 70 eiro, arī par katru bērnu. Mēs dārziņā gājām četras dienas.

Viņi saslima, tad mēs mēnesi slimojām, pēc slimošanas sākās tas viss Covids ar dīkstāvi, un tad mēs atkal palikām mājās. Es visu laiku dārziņu apziņoju, ka mēs esam mājās un mēs nenāksim.”

Vinetas Marksas bērni, kamēr gaidīja rindā uz pašvaldības bērnudārzu Jūrmalā, apmeklēja privāto bērnudārzu „Maza Rasiņa” Rīgā, Pārdaugavā.

Vineta saņēma ziņu, ka ir pienākusi rinda pašvaldības bērnudārzā. “Es viņiem uzreiz paziņoju, ka mēs vairāk nenāksim. Es biju izlasījusi mūsu līgumu, ka visa tā pārmaksātā nauda viņiem jāatmaksā līdz nākamā mēneša beigām. Es uzreiz viņiem prasīju – kas man ir jādara, vai man ir iesniegumi jāraksta, vai kas, un viņi man atsūtīja visus iesniegumus, es visu aizpildīju, aizsūtīju un viņi teica, ka līdz 14. vai 15. jūlijam viņi visu atskaitīs atpakaļ.”

Pienācis noteiktais datums, bet no naudas – nekā! Kā skaidro Vineta, bērnudārzam atrunas sekojušas atrunai, un pamazām arī komunikācija noplakusi pavisam. 

“Beigās vadītāja Tatjana man uzrakstīja, ka viņa ir saslimusi un slimošanas laikā viņa nekādus rēķinus neapstiprinot,” par notikušo stāsta mamma.

Vineta no bērnudārza nav saņēmusi atpakaļ ne tikai pārmaksāto naudu, bet arī bērnu drēbes un medicīniskās kartes. Tā pagājuši divi mēneši, līdz par šo lietu sāka interesēties raidījums ”4. studija”.

Tieši sižeta filmēšanas laikā Vineta ir dabūjusi savu pārmaksāto naudu. Tiesa gan, ne visu, bet tikai pusi, tādēļ sazinājāmies ar bērnudārzu, lai noskaidrotu, kas par lietu.

Telefoniski privātā bērnudārza „Maza Rasiņa” pārstāve skaidro, ka “mēs jau sen viņai visu izmaksājām!”. Kad pārstāvei saka, ka izmaksāta tikai puse, atbild, ka tad esot jāgaida vadītājas atgriešanās darbā, “kad būs atpakaļ, tad pārzvanīs”.

Tā kā konkrētā situācija ir par pakalpojuma pilnīgu neizmantošanu, lai gan maksa par to ir veikta pilnā apjomā, raidījums vērsās Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC).

PTAC Patērētāju atbalsta un komunikācijas daļas vadītāja Sanita Gertmane e-pasta vēstulē pauž: “Patērētāju tiesību aizsardzības centrs ir saņēmis patērētājas sūdzību un pieprasījis no komersanta skaidrojumu, kas vēl nav sniegts. Šādos gadījumos naudas atmaksa būtu atkarīga no tā, kā tas ir paredzēts līgumā”.

Līgumā, ko Vineta Marska slēgusi ar bērnudārzu, teikts: “Ja vecāks mācību gada laikā lauž līgumu, ja tika pārmaksāts par sniegtajiem izglītības pakalpojumiem, kas ir par to pirmo mēnesi, pēc vecāku uzrakstīta iesnieguma, (kuru es uzrakstīju), par pārrēķinu tiks pārskaitīts nākošajā mēnesī pēc 14. datuma, tātad nākošajā mēnesī būtu jābūt līdz jūlija beigām.”

Tūdaļ klāt jau septembra beigas, tādēļ raidījums “4. studija” novēl bērnudārza “Maza Rasiņa” vadītājai Tatjanai Strokas kundzei drīzu atveseļošanos un atgādina, ka viņas vadītā iestāde ir palikusi parādā diviem maziem bērniem vismaz 100 eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Vecāki un bērni
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti