4. studija

Kā nesaēsties vielas, ar kurām augļi ir apstrādāti?

4. studija

Kādu palīdzību vēlas saņemt pērn Gaujā noslīkušās meitenītes māte?

Vai lielveikalos vecākiem ar bērniem paredzētās kases vairs nedarbojas?

Vai lielveikalā «Maxima» vairs nedarbojas vecākiem ar bērniem paredzētās kases?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Veikalā "Maxima" ir izveidota speciāla kase vecākiem ar bērniem, diemžēl ne vienmēr to var izmantot māmiņas. Kāda raidījuma "4. studija" skatītāja atkārtoti piedzīvojusi, ka pie šīs kases veikalā stāv gara pircēju rinda, kura neļauj mammai ar bērnu izmantot priekšrocības, bet kasiere aizbildinās, ka nevar rindā pamanīt māti ar bērnu, lai apkalpotu bez rindas.

Lai ģimenes ar bērniem varētu ātri un ērti iepirkties, dažos veikalos ir izveidotas speciālas kases, tomēr kāda veikala "Maxima" apmeklētāja ir ievērojusi, ka ne visur šī sistēma darbojas, lai ar mazu bērnu varētu tiešām ātri un ērti norēķināties par pirkumiem.

Pie tāda secinājuma nonākusi Dana, kas regulāri dodas iepirkties ar savu mazuli ratiņos un tikpat regulāri sastopas ar rindām, kurās nevajadzētu stāvēt.

Jaunā māmiņa Dana: "Mēs – pie vienas rokas ratiņi, otrā groziņš, un eju uz to kasi, tur stāv deviņi cilvēki, protams, vecāka gadagājuma. Bērniņam, kā tagad, šoreiz nāk zobiņi, mazais niķīgs, un pie tās kases mēs pieejam, un tie cilvēki saka – stāviet rindā (stoiķe v očereģi) un, uzdodot jautājumu – vai tā kase nav domāta tikai vecākiem ar bērniem?  – man atbild: stoiķe v očereģi."

"Maxima" veikalos tik tiešām ir kases, kas ir draudzīgas ģimenēm ar bērniem, bet vai tās tiešām vienmēr veic savu funkciju?

"Klientu apkalpošanas standarti mūsu veikalos ir ļoti korekti izstrādāti arī attiecībā uz šīm kasēm, kas ir vecākiem ar bērniem, tas nozīmē, ka, ja šajās kasēs, piemēram, iepērkas cilvēki, kuriem nav bērnu, kā parasti standartkasēs, tad kasieris, protams, viņus apkalpo, taču, ja kasierīte redz, ka rindā iestājas māmiņa ar bērnu vai ģimene ar bērnu, tad ir tiesības palūgt cilvēkiem, kas ir priekšā šai ģimenei, tomēr palaist ģimeni pa priekšu," skaidroja "Maxima Latvija" pārstāve Laura Bagātā.

Jaunā māmiņa Dana: "Viņi stāv rindā, apmaksā rēķinus, viņi stāv ar lieliem ratiem...[..], jūs redzat, ka tās ir kases vecākiem ar bērniem, bet kasiere atbild – mēs nevaram jūs redzēt aiz deviņiem cilvēkiem. Protams, jo tur stāv pensionāri."

Izmisusi māmiņa ar raudošu mazu bērnu veikalos allaž ir bijusi problēma ne tikai rindā stāvošajiem, bet arī kasierēm, tāpēc aptaujājām arī citus lielveikalus – kā tiek risināta problēma ar mazuļiem ratiņos un ne tikai, arī cilvēkiem ratiņkrēslos, – vai tiek nodrošināta ērta iepirkšanās?

 "LIDL Latvija" pārstāvis Ingars Rudzītis skaidro, ka "visos "Lidl" veikalos viena 1. kase ir zemāka un arī slīdošā lenta atrodas zemāk, lai cilvēki ratiņkrēslos varētu šeit ātrāk izvietot nopirktos produktus. Arī pati kases eja ir uztaisīta platāka. Par to, ka 1. kase ir pieejama cilvēkiem ratiņkrēslos, ir arī tāda norādīte, bet, ja viņu arī nepamana, tad vienkārši jāzina, ka 1. kase vienmēr ir zemāka un platāka. Visos "Lidl" veikalos ir pieejami tādi īpaši ratiņi, kuru augšējā daļa piemērota tam, lai varētu pieslēgt bērnu nēsājamā plastmasas groziņā, kuru var ērti un droši pieslēgt un iet iepirkties".

"Rimi" pārstāve Inga Bite uzsvēra, ka "daudzas situācijas var atrisināt ar cilvēcīgu attieksmi, un jebkurā gadījumā kasieri redz vai arī pircēji. Mēs aicinām būt atsaucīgiem un līdzcietīgiem. Ja redzam, ka tā tiešām ir māmiņa, kurai ir ratiņi un vēl kāds mazs bērns pie rokas, kura tiešām steidzas, un, ja cilvēks palūdz, sabiedrība tomēr ir atsaucīga un palaidīs pa priekšu."

Veikalos tik tiešām ir padomāts, lai mazajiem pircējiem būtu ērti, – ir speciāli krēsliņi, pat miniatūras mašīnītes, tomēr Dana pieredzējusi, ka ne visos veikalos māmiņām tiek dota priekšroka, jo bieži vien seniori uzstāj, ka priekšroka ir viņiem.

Jaunā māmiņa Dana: "Šajā veikalā, ko tieši jūs redzat man aiz muguras, ir tā rūgtā pieredze, kad tu stāvi rindā, pensionāri tur ir ļoti garā rindā, un kasieres nereaģē uz to, ka tu stāvi ar mazu bērnu rindas galā. Apkalpoti tiek vecāka gājuma cilvēki, nevis māmiņas, kā tur ir uzrakstīts – "Vecākiem ar bērniem", beigās ir tā, ka tu pieej pie kasieres, pasaki, ka tu stāvi ar bērnu, un beigās uzbļauj rindas cilvēks, kas stāv rindā, – stāvi rindā, kur tu lien! Tas ir tieši šajā veikalā."

Arī Danas draudzenei šajā veikalā ne reizi vien ir bijis jāpamet iepirkumu groziņš nesamaksājot.

Jaunā māmiņa Dana: "Viņai ir dvīnīši, viņa nāca uz šo veikalu, ieraudzīja, ka tur stāv ļoti daudz cilvēku, bērni raud, viņa ir ar ratiņiem, ar groziņu; viņa vienkārši groziņu atstāja pie kases, jo neviens nepaaicināja; viņa nestāvēs rindā ar maziem bērniem, kas raud."

Tātad – Dana secinājusi, ka rindu pie ģimenes kasēm regulē vietējie pensionāri, savukārt veikala pārstāve aicina nekautrēties un izmantot tiesības, kādas veikals paredzējis ģimenēm ar maziem bērniem

"Ja ģimene iestājas rindā, redz, ka kasieris varbūt nav pamanījis vai apkalpo iepriekšējo klientu, var tiešām norādīt, ka šī ir kase ģimenēm ar bērniem un ka  ģimenei tomēr ir priekšroka, ko kasieris arī pilnīgi noteikti respektēs un palūgs cilvēkiem palaist šo ģimeni pa priekšu," pauda Laura Bagātā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti