«Uber» piedāvā bezšofera taksometrus

Automašīnas, kas pārvietojas bez šofera līdz šim bija sastopamas tikai eksperimentālu prototipu veidā. Šādus projektus īsteno gan informācijas tehnoloģiju gigants „Google”, gan skandināvu koncerns „Volvo”, gan arī amerikāņu autoražotāji.

Tomēr ar pirmo praksē izmantojamo bežšofera auto šķiet varēs lepoties kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējs „Uber”.

Tas palaidis pirmos bezpilota taksometrus ASV pilsētā Pitsburgā.

ASV kopbraukšanas pakalpojumu uzņēmums "Uber" trešdien paziņoja, ka sāks piedāvāt pakalpojumus, ko veiks automašīnas ar autonomās vadīšanas tehnoloģiju, tādējādi apsteidzot Detroitas autobūves gigantus un Silīcija ielejas konkurentus ar tehnoloģiju, kas var revolucionizēt transporta nozari.

Ambiciozā eksperimentā automašīnas, kas aprīkotas ar lāzeriem, kamerām un citiem sensoriem, taču bez šofera pie stūres, nodrošinās pakalpojumus ASV pilsētas Pitsburgas ielās, tām pašām sevi aizvedot pie regulārajiem "Uber" pasažieriem, kuri pieraduši braukt ar automobiļiem, kurus vada cilvēki.

„Redziet šeit augšpusē ir lāzers, kas rotē. Tas raida lāzera staru – 64 kanālos kanālos ar ļoti augstu frekvenci nodrošinot 1,4 miljonus saskares punktus sekundē. Tas principā atveido apkārtējo ainavu kā trīsdimensionālu karti,” norāda „Uber” inženieru vadītājs Ēriks Meihofers.

Sākumā projektā tiks izmantoti četri "Ford Fusion" hibrīda automobiļi. Taču uzņēmums norāda, ka tam gatavībā ir vēl vismaz ducis šādu automašīnu. „1,3 miljoni cilvēku katru gadu iet bojā satiksmes negadījumos, 94% no tiem izraisa cilvēka kļūdas, un mēs patiešām uzskatām, ka autonomās automašīnas varētu uzlabot šo  statistiku,”saka „Uber ATC” direktors Rafi Krikorjans.

Automašīnas un to atbalstošās tehnoloģijas pilsētas sarežģītajās ielās tikušas izmēģinātas mazāk nekā divus gadus, taču demonstrācijas braucieni parādījuši, ka tās ļoti labi spēj tikt galā ar vairumu situāciju.

Pirmajos braucienos automašīnas gan pavadīs arī divi kompānijas tehniķi, lai pārliecinātos, ka viss norit veiksmīgi, vienam sēžot pie stūres gatavībā pārņemt automašīnas vadību, bet otram uzraugot automobiļa uzvedību.

Tādējādi "Uber" apsteidzis pārējo autonozari, nodrošinot šādas automašīnas sabiedrībai.  Turklāt iztiekot bez simtenim miljonu lielām investīcijām kā konkurentiem. Šādu iespēju "Uber" nodrošinājusi nevis inženierzinātne, bet gan spēja uzkrāt apjomīgus datus par ceļiem un braukšanas apstākļiem, ko nodrošinājuši "Uber" autovadītāju nobrauktie vairāki miljardi kilometru.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Tehnoloģijas un zinātne
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt