Elektronikas un datorzinātņu institūta izstrādātā autonomās vadības sistēma spēj vadīt auto stūri pa iepriekš ierakstītu maršrutu. Nepieciešamības gadījumā, nospiežot tam paredzētu pogu, auto vadību var pārņemt.
Paredzēts, ka nākotnē sistēma varētu novērst autovadītāju kļūdas, glābt situācijās, kad pie stūres kļūst slikti, kā arī darboties pilnībā autonomi.
“Ir maksimāli jāizslēdz cilvēciskais faktors, kļūdīšanās iespēja, jo mēs varam mācīt satiksmes noteikumus, audzināt, bet cilvēks vienmēr kļūdīsies, ne tikai ar auto braucot, bet dzīvē tas notiks vienmēr. Robots arī var kļūdīties, bet tā kļūdīšanās iespēja ir daudz retāka. Un to var visu laiku pilnveidot, noteikti, pilnveidot daudz veiksmīgāk, nekā cilvēkam attieksmi veidot un braukšanas kultūru,” saka Ceļu satiksmes drošības direkcijas valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.
Bezpilota auto izstrādē īpaši svarīga ir arī mobilo sakaru infrastruktūra. Tāpat, lai nodarbotos ar šādu auto testēšanu publiskā vidē, nepieciešams izstrādāt atbilstošus normatīvos aktus. Ar to nodarbosies šim nolūkam speciāla veidota Satiksmes ministrijas darba grupa.