Dienas ziņas

Nelielajā Ilūkstē atklāts peldbaseins

Dienas ziņas

Aizdedz sveces brīvības cīnītāju piemiņai

Tapusi latvijā pirmā digitālā mūzikas ābece

Tapusi Latvijā pirmā digitālā mūzikas ābece

Sarežģīto un teorētisko solfedžo apguvi Talsu mūzikas skolas pedagoģe pārvērtusi krāsainā un interesantā procesā. Inta Udodova pabeigusi darbu pie diviem jauniem  izdevumiem. Turklāt viens no tiem ir digitālā formātā, kas ir pirmais šāda veida izdevums mūzikas skolām Latvijā. Audzēkņu vecāki jau atzinuši, ka šādu solfedžo arī viņi gribētu mācīties.

Paula kopā ar saviem Talsu mūzikas skolas klasesbiedriem šobrīd atkārto intervālus. To bērni dara, izmantojot jauno mūzikas ābeci „Pūka skola”, kuras autore ir viņu skolotāja Inta Udodova. Paula novērtē gan izdevuma košo un krāsaino izskatu, gan interesantos uzdevumus. „Ir arī interesanti dziedāt dažādas dziesmas un iemācīties to, ko vēl nezina. Skolā pēc tam mūzikas stundās visu vieglāk darīt,” stāsta Talsu mūzikas skolas audzēkne Paula Eglīte.

„Viņa ir mūzikas teorijas skolotājas ideāls!” tā Intas Udodovas prasmi savienot izdevumā teorētiskās un praktiskās zināšanas tā, lai bērniem būtu interesanti, augstu novērtē kaimiņnovadu pedagogi, kas arī izmanto talsinieces mācību grāmatas.

„Šeit ir arī radošie uzdevumi, kas man liekas ļoti svarīgi - bērnam iemācīties arī, piemēram, improvizāciju,” norāda Sabiles mūzikas un mākslas skolas direktore Zinta Ošenberga.

Udodova jau izdevusi vairākas mācību grāmatas un darba burtnīcas, taču pirmo reizi viņas veikums tapis arī digitālā formātā. Tas ļaus bērniem turpināt darbu arī ārpus skolas un trenēt dzirdi, ko nevar ar mācību grāmatu palīdzību. Plānots, ka drīzumā digitālais izdevums būs izmantojams arī telefonos. „Audzēkņiem telefons ir pirmā un galvenā lieta, kas viņiem ir vienmēr un visur līdzi. Tā ka, arī gaidot autobusu vai braucot autobusā, var pamācīties notis vai kaut ko..” saka Udodova.

Digitālā izdevuma iniciators ir Datorzinību centrs. Izaicinājums tas bija abām pusēm, jo programmētāji nav mūziķi vai mūzikas teorētiķi, taču gala rezultāts izdevies rotaļīgs un radošs. „Izmantojām arī spēles elementus, laika ierobežojumu un punktu skaitīšanu. Un solfedžo materiālā liela nozīme ir arī skaņu izmantošanai,” pauž Datorzinību centra e-mācību projekta vadītāja Dace Baumgarte.

Citu pedagogu reakcija esot atšķirīga – vieni priecājas, citi baidās, ka nu dators aizvietos skolotāju. Autore tam nepiekrīt. „Tas nenozīmē, ka visu stundu mēs strādājam tikai ar šo materiālu. Tās ir tikai dažas minūtes, bet tas atdzīvina mācību procesu,” uz dažādību mācību procesā norāda Udodova.

Digitālo mūzikas ābeci šobrīd testa režīmā izmanto vien Talsu mūzikas skolas audzēkņi. Pārējām mācību iestādēm Latvijā tā varētu būt pieejama pavasarī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Tehnoloģijas un zinātne
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt