Četrarpus miljoni paroļu, kas pirms pieciem gadiem tika nopludinātas pēc profesionālā sociālā tīkla “Linkedin” uzlaušanas, tagad apkopotas izstādē. Tās apmeklētāji var izšķirstīt astoņas biezas grāmatas, lai noskaidrotu, vai viņu parole ir to vidū.
"Mēs negribam biedēt cilvēkus, bet atvērt viņiem acis. Bieži vien tehnoloģijā mēs saskaramies ar lietām, kas nav taustāmas, mēs runājam par privātumu un drošību, šifrēšanu – tās ir lietas, kuras grūti saprast, pirms tās ieraugi fiziskā veidā, reālajā dzīvē," brīdina "Mozilla" mārketinga vadītājs Jaša Kaikas Volfs.
Izstādes organizatori vēlas palīdzēt cilvēkiem uzzināt un samazināt savus digitālos pēdu nospiedumus jeb informāciju, kas par cilvēku pieejama tīmeklī.
"Informācija ir vara, vara korumpē un absolūta vara korumpē absolūti. Ja vienas organizācijas rokās ir informācija par ikvienu, mums akli jātic, ka tā neizmantos savu varu ļaunprātīgi. Tam ir iespaids ne tikai uz demokrātiju, bet arī cilvēka godu un pašnoteikšanos," skaidro "Privacy International" pārstāve Frederike Kalthoinere.
Daži no darbiem sniedz drūmu ieskatu potenciālajā nākotnē, bet citi - jāuztver ar humoru. Ceļojošā izstāde piesaistījusi jau vairāk nekā 10 000 cilvēku interesi, kad tā bija skatāma Ņujorkā.