Sociālais tīkls «Facebook» ieviesīs klikšķi «nepatīk»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Pēc vairāku gadu gaidīšanas jau drīzumā sociālā tīkla “Facebook” lietotāji ar vienu klikšķi varēs paust arī negatīvas emocijas. Līdz šim sociālajā tīklā citu lietotāju publicēto saturu varēja atzīmēt tikai ar „patīk”, taču nu “Facebook” strādā pie pogas „nepatīk” izveides.

 Kaut pagaidām “Facebook” vadība neatklāj, kā poga darbosies, tā jau paspējusi satraukt daļu sociālā tīkla lietotāju.  

Vairākus gadus sociālā tīkla “Facebook” lietotāji bijuši nesaprašanā – kā tīklā izrādīt skumjas, negatīvas vai traģiskas emocijas, ja vienīgā iespēja ir nospiest pogu „patīk”. “Facebook” dibinātājs Marks Cukerbergs ir atradis risinājumu – klikšķis „nepatīk”.

„Cilvēki tīklā labprāt izteiktu vairāk emociju, ne tikai pozitīvismu un patikšanu. Dažkārt viņi dalās arī ar skumjiem vai sociāli sarežģītiem notikumiem, un tādā brīdi nospiest „patīk” viņiem šķiet nepieņemami. Sniegt lietotājiem iespēju izpaust vairāk nekā tikai vienu noskaņojumu, būtu derīgi, taču mums vēl jāatrod īstais veids, kā to izdarīt, lai tas nekļūtu par pamatu negatīvai attieksmei,” skaidro Cukerbergs.

Sociālo mediju pētniece Līva Brice stāsta, ka sociālie mediji attīstījušies kā pozitīvisma kultūra. Arī “Facebook” līdz šim ir vēlējies, lai cilvēki negatīvās emocijas patur pie sevis, tomēr jau vairākus gadus lietotāji uzstājuši – jārada risinājums, kā tīklā izteikt nepatiku pret citu lietotāju radīto saturu.

„Droši vien pirmās vēlmes pēc „nepatīk” pogas bija brīdī, kad parādījās „patīk” poga, jo loģiski – ja mums kaut kas patīk, mēs gribam pateikt, ka mums kaut kas arī nepatīk. “Facebook” izvēlējās neiet to ceļu ar „kaut kas, kas nepatīk”, jo tas var radīt ļoti lielas problēmas ikdienas komunikācijā ar cilvēkiem, radot kaut kādu īpašu nepatiku pret to, kas nospiež šo „nepatīk” pogu. Protams, mēs gribam ar visiem draudzēties, un kāpēc  lai kāds tagad manam kaķu video nospiestu „nepatīk”,” saka Brice.

Šobrīd poga „patīk” darbojas kā algoritms. Jo vairāk lietotājs spiež „patīk” kāda cilvēka vai uzņēmuma publicētajam saturam, jo vairāk tas parādīsies jaunumu joslā. Ja šāda funkcija būtu arī pogai „nepatīk”, tas padarītu sarežģītu uzņēmumu ikdienu, kuri sociālajos medijos nodarbojas ar mārketinga komunikāciju, turpina Brice.

„Protams, ka kompānijas ar savām akciju cenām, ar, piemēram, piedāvājumiem, jaunumiem, noteikti negrib šādu iespēju, ka kādam nepatīk viņu ziņojums. Ņemot vērā, ka “Facebook” pelna uz reklāmām, tad arī viņi ir ieinteresēti veidot šo jauno pogu, kas nebūtu pretrunā ar uzņēmumu interesēm un to, kā viņi sevi pozicionē,” norāda Brice.

Latvijas uzņēmums, kas šobrīd cilvēkiem tīklā “Facebook” visvairāk patīk, ir lidsabiedrība „airBaltic”. Kompānija ap sevi pulcējusi teju simt trīsdesmit tūkstošus sekotāju, kas ik dienas lasa un dalās ar uzņēmuma jaunumiem. “airBaltic” visvairāk “Facebook” izmanto, lai noskaidrotu klienta viedokli par pakalpojumu. No pogas „nepatīk” kompānija nebaidās, jo jau līdz šim komentāros ir atbildējusi uz cilvēku negatīviem vērtējumiem, atzīst lidsabiedrības preses pārstāvis Jānis Vanags.

„Tie kritiskie jautājumi arī mums ļoti palīdz, jo mēs varam savu produktu uzlabot. Un   “Facebook” šajā ziņā tiešām ir pateicīgs, jo pat ja poga „dislike” nepastāv, ja kāds produkts vai kāda mūsu darbība mūsu sekotājiem nepatīk, viņi to ļoti aktīvi uzreiz pauž,” saka Vanags.

Savukārt Sabiedrisko attiecību profesionāļu asociācijas pārstāvis Mareks Matisons ir pārliecināts, ka jaunā tehnoloģija uzņēmumiem tikai atvieglotu mārketingu sociālajos tīklos. Sekotāju skaits kompānijas profilam ne vienmēr ir noteicošs, jo ne viss saturs, ko tā publicē, lietotājus vienmēr apmierina, turpina Matisons.

„Ja kādreiz mēs runājām, ka var ļoti labi sociālo mediju platformās notestēt kādu jaunu ideju, tad varbūt ar negatīvo emociju pogas simbola vai klikšķa ieviešanu “Facebook” uzņēmumiem būs vieglāk saprast, ko patiesībā jūt auditorija, jo tagad faktiski mēs to varam redzēt tikai komentāros,” skaidro Matisons.

“Facebook” vadība vēl nav atklājusi, kad poga „nepatīk” būs pieejama, kā tā izpaudīsies un kāda būs tās funkcija. Viens variants – tā būs algoritms, kas piedāvās lietotājam tīkamu saturu, otrs – ar to varēs paust ne tikai nepatiku, bet dažādas citas emocijas. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti