Skolēni projektā veido 3D modeļus un mācās programmēt, iegūstot Eiropas mēroga balvu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Privātās vidusskola “Klasika” skolotājiem nav sveša vizuālā programmēšana, robotika un spēļošana. Matemātikas skolotājas Tatjana Vinokurova un Ināra Vasiļevska jau vairākus gadus savu skolu skolēnus un skolotājus aktīvi iesaista dažādos lokālos un starptautiskos skolu sadarbības projektos, bet tagad tas vainagojies ar starptautisku apbalvojumu. Skolas īstenotais projekts “ICT World 2017” teju 700 projektu konkurencē ieguvis "eTwinning" Eiropas balvu. 

Matemātiku iedzīvina reālās dzīves situācijās 

Projekta veiksmes atslēga bija mācību priekšmetu, īpaši matemātikas un dabaszinātņu priekšmetu, saistīšana ar reālām dzīves situācijām. Vienā no aktivitātēm skolēni vecumā no 12-15 gadiem brīvā dabā veica eksperimentus, kurā pētīja ūdens strūklas trajektoriju. Pēc tam eksperimentu vizuāli modelēja dinamiskajā matemātikas datorvidē "GeoGebra", lai atklātu, ka ūdens strūklas trajektorija ir tuva parabolai. Projektā laikā skolēni aktīvi izmantoja vizuālās programmēšanas platformu "Scratch". Darbojoties starptautiskās komandās, skolēni izveidoja sešu līmeņu spēles par dažādām tēmām, pēc tam paši vērtējot labākos gala rezultātus.

Projektā tika veidotas arī kustīgas animācijas - izmantojot ģeometrijas likumus, bija jāattēlo konkrētu kustīgu objektu darbības, piemēram, karuseļa griešanās, dzelzceļa pārbrauktuves barjeras kustības atbilstoši vilciena tuvošanās ātrumam, paceļamā tilta kustības u.tml.

Projekta noslēgumā Latvijas skolēni, sadarbojoties ar uzņēmumu “Baltic 3D” apguva arī 3D modelēšanas pamatus, izmantojot "Google Skechup" programmu, kurā veidoja matemātiskās Fibonači spirāles. Tās pēc izveidošanas arī izprintēja ar 3D printeri. Izveidotās spirāles izrādījās pārsteidzoši līdzīgas jūras viļņiem, tāpēc radās ideja vēlāk vizuālās mākslas stundās no tām izveidot instalāciju “Baltijas jūra”.

Starptautiskās komandās skolēni veidoja projekta dalībvalstu nozīmīgu arhitektūras pieminekļu 3D modeļus.

Latvijas skolēni veidoja Brandenburgas vārtu 3D modeli, bet Latvijas Nacionālo bibliotēku 3D formā veidoja Čehijas skolēni.

Latvijas skolēnu veidoto Brandenburgas vārtu 3D modelis
Latvijas skolēnu veidoto Brandenburgas vārtu 3D modelis

“Projekts palīdz skolēniem saprast, ka matemātika nav tikai abstraktas formulas. Ar tās palīdzību mēs iemācāmies domāt telpiski. Mūsu skolēni projektā parādīja, ka matemātika var būt aizraujoša un interesanta, ka matemātikas funkcijas var izmantot, veidojot animācijas, pat Ziemassvētku kartiņas un dekorus, tādējādi tehnoloģijas integrējot arī citos mācību priekšmetos, skaidro skolotāja Ināra Vasiļevska.

Tehnoloģiju radītāji, nevis patērētāji

"Mēs kļūdaini mēdzam uzskatīt, ka mūsdienu bērni ir tehnoloģiju lietpratēji. Ir liela atšķirība, vai bērni tehnoloģijas tikai patērē – sarakstās ar draugiem "Facebook" vidē, publicē bildes "Snapchat" un "Instagram" tīklos, vai uzprogrammē spēli/izveido animāciju, kuru veidojot, apgūst matemātiku," uzskata vidusskolas “Klasika” skolotāja Tatjana Vinokurova. Viņa uzskata, ka sadarbības prasmes ir svarīgas, bet tehnoloģiju laikmetā tikpat svarīgi ir skolēniem iemācīt domāt abstrakti, izprast un iemācīties veidot algoritmus, spēt risināt problēmas un pēc tam šīs zināšanas likt lietā, savienojot tās ar reālās dzīves situācijām.

"eTwinning"

"eTwinning" ir ES aktivitāte, kura tiek īstenota, izmantojot projektu kā mācību metodi un nodrošinot kompetenču pieeju izglītībā, veicina pedagogu profesionālo pilnveidi IKT, metodikas un valodu jomā.

Reģistrējoties "eTwinning", skolotāji var īstenot projektus vietējā un Eiropas mērogā, izmantot bezmaksas tiešsaistes partneru atrašanas, sadarbības un projekta gaitas atainošanas rīkus, kā arī piedalīties vietējā un starptautiskā mēroga pedagogu profesionālās pilnveides pasākumos gan tiešsaistē, gan klātienē.

"eTwinning.net" platformā reģistrējušies vairāk nekā 558 000 skolotāju.

Lielākais skolēnu ieguvums, darbojoties projektā, ir uzlabotas digitālās prasmes. Darbojoties starptautiskās komandās, skolēni attīsta arī sadarbības prasmes un uzlabo saziņu svešvalodās. Jāmācās modelēt un programmēt iepriekš bijis arī pašiem skolotājiem.

"Skolotāju darbs ir nenovērtējams – izstrādātos materiālus var izmantot citi matemātikas, datorikas un dabaszinātņu skolotāji. Esam gandarīti, jo redzam, ka mūsu mācībās iegūtās zināšanas netiek noliktas plauktiņā, bet tiek pārnestas skolēniem un palīdz sasniegt rezultātu,"

projektā paveikto komentē Latvijas "eTwinning" nacionālā atbalsta dienesta pārstāvis Kristaps Auzāns. 

Projektā iesaistīto skolotāju un skolēnu sadarbība nebeidzas, jo paveiktais darbs ir daļa no ilgtermiņa projekta “ICT WORLD: Imaging, Coding, Transforming and Simulating the World” (2016-2019). Jau oktobrī uzsākts vēl viens darba posms – projekts “Math, Art and Real Life with GeoGebra”, kurā skolēni matemātiku vairāk saistīs ar vizuālo mākslu.

"eTwinning" Eiropas balvu vidusskola "Klasika" šī gada rudenī saņems Varšavā, kur pulcēsies vairāk nekā 500 skolotāju un izglītības vadības pārstāvju no 43 valstīm, tostarp arī no Latvijas. Rudenī skolu apciemos arī Eiropas Komisijas pārstāvji, lai klātienē sveiktu projektā iesaistītos skolotājus un skolēnus.

Projekts jau 2017.gadā ieguva "eTwinning" nacionālo balvu Latvijā, kā arī augsto 2.vietu "eTwinning" nacionālās balvas konkursā Vācijā. Projekts ieguva arī īpašo uzņēmuma “Learn IT” balvu “Oriģinālākais informācijas un komunikācijas tehnoloģiju projekts”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti