Rēzeknē students izgudro uzlabojumu elektriskajiem skrejriteņiem, skrituļdēļiem un velosipēdiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijā Antons Pacejs izgudrojis inovatīvu mehānisko pārvadu, ar kura palīdzību var uzlabot elektroenerģijas izmantošanu mikromobilitātes transportlīdzekļos.

Rēzeknē students izgudro uzlabojumu elektriskajiem skrejriteņiem, skrituļdēļiem un velosipēdiem
00:00 / 04:13
Lejuplādēt

Antonam Pacejam ir 24 gadi. Viņš nesen absolvēja studiju programmu “Mehatronika” un tagad studē maģistra studiju programmā “Lāzertehnoloģijas”.

Kā stāsta jaunais pētnieks, viņam izdevies izgudrot inovatīvu mehānisko pārvadu, kas var rast pielietojumu mikromobilitātes transportlīdzekļos. Tie ir transportlīdzekļi, kas ir sastopami lielās pilsētās, tagad arī mazās pilsētās – elektriskie skrejriteņi, skrituļdēļi, elektriskie velosipēdi un tā tālāk. Arī parastie velosipēdi ir pieskaitāmi pie mikromobilitātes un, ja tiek runāts par elektrificēto mikromobilitāti, tad jādomā par efektīvu resursu izmantošanu.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Antona Paceja inovatīvā pieeja ļauj efektīvāk izmantot resursus.

Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas maģistra studiju programmas “Lāzertehnoloģijas” students Antons Pace...
Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas maģistra studiju programmas “Lāzertehnoloģijas” students Antons Pacejs

“Pieņemsim, ja mums ir skrituļdēlis X, kuram ir elektromotors, akumulators un transmisijas sistēma, tad mēs visu atstājam konstantu un nomainām tikai pārvadu ar to, kas tika izgudrots, līdz ar to tiek uzlabota efektivitāte par 15%, kas ir diezgan daudz. Ja mēs runājam par nobraukuma rezervi, tad tie ir lieki, pieņemsim, 5 - 10 kilometri. Kā arī šī transmisijas sistēma dod dinamiskāku braukšanas iespēju,” stāsta pētnieks.

Pēc izstrādātā prototipa tika testēts, vai inovācija vispār strādā.

“Ja strādā, tad nepieciešams to integrēt kaut kādā esošajā sistēmā. Manā gadījumā – tas bija elektriskais skrituļdēlis, kam tradicionālā transmisijas sistēma, kas ir konstantas pārneses attiecības, siksnas piedziņas transmisija, aizvietota ar uzlaboto. Ar inovatīvo pārvadu rezultāti ir ļoti labi.

Kopumā inovācija dod iespēju efektīvāk izmantot pieejamos enerģijas resursus, palielināt nobraukuma rezervi un uzlabot braukšanas dinamiku mikromobilitātes transportlīdzekļiem,” norāda Pacejs.

Februārī Antons Pacejs aizstāvēja bakalaura darbu saistībā ar šo tēmu. Iesniedza patenta pieteikumu Latvijas Republikas Patentu valdē.

“Inovāciju process vēl joprojām turpinās. Tagad tiks iesniegts patentu meklējums Eiropā, lai eksperti izanalizētu mūsu pieteikumu, pieteikto inovāciju un pateiktu, vai tā inovācija jau ir kaut kur patentēta vai nav. Pašu spēkiem, veicot patentmeklējumu, nekas tamlīdzīgs netika atklāts. Nekas līdzīgs šajā nozarē uz doto brīdi arī tirgū netiek izmantots. Ir līdzīgas šāda tipa sistēmas, bet tās ir sarežģītas gan mehāniski, gan arī integrējot citos transportlīdzekļos,” norāda pētnieks.

Pēc Antona Paceja teiktā, ideja var rasties, sēžot mājās vai skrienot, bet

ne vienmēr cilvēks bez pieredzes var saprast, kā to varētu komercializēt, attīstīt vai pielietot kaut kādā vajadzīgajā sfērā.

Līdz ar to ir nepieciešams izglītoties pašmācības ceļā vai studējot.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti