1. Revolūcija Latvijas valsts pārvaldes mājaslapās mūsdienīgai saziņai
Ar saukli “Atšķirīgs saturs – vienota pieeja” Valsts kanceleja publicējusi pirmās, jaunās, mūsdienīgās Latvijas valsts iestāžu mājaslapas. Ērti lietojamas visās ierīcēs, drošākas, vieglāk piekļūstamas un ar vienotu dizainu un satura izkārtojuma principiem - turpmāk arvien vairāk šādas mājaslapas Latvijas iedzīvotājam ļaus ērti un vienkārši atrast nepieciešamo informāciju un sazināties ar valsts un pašvaldību iestādēm. Šobrīd iedzīvotājiem būs pieejamas 13 jaunas vietnes un līdz gada beigām vēl 47, no nākamā gada platformai pievienojoties arī citām iestādēm un pašvaldībām.
2. Jauna latiņa telefonu ekrānu stikliem - "Gorilla Glass Victus"
Speciālo stikla izstrādājumu ražotājs “Corning” atklājis pasaulei jaunāko izturīgo stiklu sērīju “Gorilla Glass Victus”, kurš būšot divreiz izturīgāks pret skrāpējumiem, salīdzinot ar iepriekšējām “Gorilla Glass” versijām, un izturēs kritienus pat no 2 metru augstuma. Šis stikls gan vēl neatrisināšot mikro skrāpējumu rašanos, taču mazinās dziļāku skrāpējumu iestāšanos. “Corning” atklāja arī to, ka šis jaunais stikls debitēs nākamajās uzņēmuma “Samsung” viedierīcēs pavisam tuvā nākotnē, kas pēc nostāstiem varētu būt “Note 20” viedtālruņu sērija.
3. Pētījums: videospēles nav iemesls cilvēku agresivitātei
#DigitālāsBrokastis

"Radio Naba" un "Latvijas Radio 1" raidījums "Digitālās Brokastis" - Tava iknedēļas tehnoloģiju ziņu deva. Tehnoloģijas, digitālā kultūra un trendi, gadžeti un to apskati, kā arī sociālo tīklu jaunumi. Tiešraidē "Digitālās Brokastis" dzirdamas "Radio Naba" un "Latvijas Radio 1" ēterā katru piektdienas rītu 10.05.
Podkāsta formātā raidījums klausāms visās lielākajās straumēšanas platformās:
4. Lietotne “Apturi Covid” lejupielādēta vairāk nekā 99 000 reižu
Covid-19 pandēmijas ierobežošanai radīto mobilo lietotni "Apturi Covid" līdz šim lejupielādējuši jau gandrīz 100 000 iedzīvotāju. Visbiežāk lietotne lejupielādēta dienās, kad atklāti jauni Covid-19 uzliesmojumi, informēja lietotnes "Apturi Covid" komunikācijas vadītāja Elīna Lidere. Tāpat šonedēļ pirmo reizi ar lietotni «Apturi Covid» atklātas saslimušā kontaktpersonas, informēja Slimību profilakses un kontroles centrā.
5. Apvienotie Arābu Emirāti un Ķīna uzsākušas kosmosa misijas uz Marsu
Ar mērķi izpētīt Sarkano planētu Marsu gan Apvienotie Arābu Emirāti (AAE), gan Ķīna veiksmīgi no Zemes palaiduši kosmosā lidaparātus. AAE 19. jūlijā no Japānas dievidu daļas kosmosā palaidusi kosmosa lidaparātu “Hope”, kuram pēc septiņiem mēnešiem vajadzētu nonākt Marsa orbītā, kur tai paredzēts pētīt Marsa atmosfēru un klimata apstākļus.
Savukārt 23. jūlijā no Ķīnas gaisā pacēlies Marsa visurgājējs “Tiaņ-veņ-1”, kuram lemts Ķīnu padarīt par otro nāciju, kura uz Marsa nosēdinājusi izpētes robotu. Tas pētīšot Marsa virskārtu, lai saprastu, kas slēpjas Marsa dzīlēs.
6. “SpaceX” pirmo reizi noķēris abas krītošās kosmosa raķetes kravas korpusa puses
Kosmosa pārvadājumu pakalpojumu uzņēmums “SpaceX” pirmdienas, 21. jūlija, misijas laikā ne tikai veiksmīgi pacēlis kosmosā Dienvidkorejas militāro satelītu “Anasis-II” un autonomi nosēdinājis raķeti atpakaļ uz drona kuģa okeānā, bet arī pirmo reizi noķēris abas krītošās kosmosa raķetes kravas korpusa puses. Pēc ilgiem centieniem, izmantojot lielu ķeršanas tīklu uz tālvadības kuģa, “SpaceX” izdevies noķert abas korpusa daļas, kuras pacelšanās laikā aizsargā pārvadājamo kravu.
7. “Twitter” sociālais tīkls pieredzējis nepieredzētu izaugsmi gada otrajā ceturksnī
Sociālā tīkla “Twitter” otrā ceturkšņa ieņēmumu pārskatā atklāts, ka trīs mēnešos no aprīļa līdz jūnijam platformā bijuši 186 miljoni ikdienas aktīvo lietotāju, no kuriem var gūt peļņu. Tas ir 34 procentu pieaugums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Par galvenajiem iemesliem šim kāpumam tiek minēta Covid-19 pandēmija un programmatūras uzlabojumi. Platforma otrajā ceturknsī nopelnīja 683 miljonus ASV dolāru, kas ir 19% kritums, salīdzinot ar 2019. gadu.
8. “Spotify” piedāvās podkāstus video formātā
Mūzikas straumēšanas platforma “Spotify” papildinājusi savu podkāstu satura klāstu ar video formātu, sākotnēji piedāvājot nelielu satura klāstu skatīšanai gan mobilajās ierīcēs, gan datorā. Šobrīd gan tos varēs pievienot neliels autoru skaits, no tiem viens būs komiķis Džo Rogans, ar kuru “Spotify” noslēdza ekskluzīvu līgumu. Šis solis izvirza “Spotify” priekšējās rindās konkurencei ar video straumēšanas platformu “YouTube”, kura, starp citu, kopš 2015. gada cenšas piedāvāt audio saturu tās relatīvi jaunajā lietotnē “YouTube Music”.
9. Gudrais “Samsung” drēbju kopšanas skapis “AirDresser”
Uzņēmums “Samsung” radījis unikālu apģērba tīrīšanas un kopšanas tehnoloģiju – “AirDresser”. Tā atsvaidzina, dezinficē un gludina apģērbu ar tvaika strūklu, turklāt ierīce ir īpaši piemērota smalku un delikātu drēbju kopšanai, izmantojot sauso tīrīšanu. Tas iznīcinot līdz pat 99,9% vīrusu, baktēriju un 99% putekļu ērcīšu. Drēbju skapi darbina tehnoloģija “Samsung SmartThings”, kas ar laiku uztver lietotāja biežāk veiktās darbības un attiecīgi pielāgo savu piedāvājumu.
10. “Microsoft” atklāj “Xbox Series X” debijas mēnesi
Atbildot investoru telekonferencē uz jautājumu, vai jaunā spēļu konsole “Xbox Series X” varētu iznākt novembra laikā, tehnoloģiju ražotāja “Microsoft” finanšu direktore Eimija Huda atbildēja apstiprinoši. Šāds laika plāns saskanētu arī ar iepriekšējām “Xbox” spēļu vairākām debijām, kas ir iznākušas tieši novembrī. Spēļu prezentāciju pasākumā 23. jūlijā “Microsoft” gan neatklāja neko sīkāk par pašām spēļu konsolēm, atrādot vairākas jaunas konsoles videospēles.