Personalizēts radio jeb pats sev programmas direktors

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Ieslēgt radio nenozīmē piespiest pogu un klausīties tur skanošo mūziku vai raidījumu. Protams, ka var arī tā darīt. Tomēr radio var būt arī personalizēts – proti, pēc pogas piespiešanas radio atbilstoši klausītāja sociāldemogrāfiskajiem datiem un līdzšinējām interesēm, ko internetā fiksējusi radiostacija vai ievadījis klausītājs, pats piedāvās noteiktu programmu.

Personalizētu radio daļēji var salīdzināt ar „Youtube” kanālu. Kad lietotājs ir atvēris „Youtube” pamatlapu, tad tur parādās video logi, kas ir tematiski līdzīgi iepriekš skatītajiem materiāliem. Tādējādi sistēma cenšas „uzminēt” un „palīdzēt” lietotājam parādīt tos videorullīšus, kas atbilst viņa interesēm, neliekot tērēt laiku, iespējams, neauglīgos meklējumos.

Personalizētā radio princips ir līdzīgs „Youtube”, Rīgā septembra beigās notikušajā konferencē „Personalized Radio: How To Find And Serve The Niche (s)?” [„Personalizēts radio: Kā atrast un attīstīt savu nišu (-as)”], ko sadarbībā ar Eiropas Raidorganizācijas savienību (EBU) rīkoja Latvijas Radio, stāsta gan vietējie, gan ārvalstu eksperti.

BBC produktu ģenerālmenedžeris Endrjū Skots R stāsta, ka sistēma internetā, radio mājaslapā nākotnē varētu personalizēt lietotāju un zināt patērētāja intereses. Piemēram, ja cilvēks interesējas par futbolu, tad viņam tiks piedāvāti materiāli, kas ir par futbolu. Vēl vairāk – ja cilvēks ar īpašu aizrautību būs sekojis „Manchester United” rezultātiem, tad radio piedāvās ne tikai materiālus par jau bijušajiem notikumiem šīs komandas sezonā, bet arī, piemēram, tās spēļu grafiku nākotnē.

Pēc līdzīgiem principiem par sev svarīgām lietām varēs uzzināt politiskās dzīves vai ekonomikas notikumu vērotāji. Personalizētā radio uzdevums ir piedāvāt labu saturu pareiziem cilvēkiem pareizā laikā, saka Skots.

BBC pārstāvis skaidro, ka nepieciešamību pēc personalizētā radio diktē vairāki apstākļi. Pirmkārt, mūsdienu cilvēkam ir vajadzība kontrolēt un vadīt procesus ap sevi. Otrkārt, BBC ir 57 kanāli un radio personalizēšana palīdz sakārtot mediju giganta daudzpusīgo informāciju.

Zviedrijas „SBS Discovery Radio” digitālo mediju direktors Simons Gohs gan norāda uz vēl dažām mūsdienu radio klausīšanās īpatnībām, kas izgaismo patērētāju vajadzības. Fokusgrupu intervijās un citviet patērētāji norādījuši, ka radio nepiedāvā klausītājiem saglabāt savu saturu, kā arī klausīšanās nav savienojama ar dzīves situāciju, kurā atrodas klausītājs. Proti, viņam ir citi darbi vai vide, kurā radio nav iespējams klausīties.

Tādējādi radio ir jāpiedāvā, piemēram, jau pieminētā personalizētā lappuse, kurā radio klausītājs jau kļūst par lietotāju un vai nu viņš pats, vai arī radio sistēma viņam piedāvā programmas vai mūziku, kas viņu interesē neatkarīgi no tā, vai tā ir tiešraidē vai ierakstā. Arī radio ir ieguvējs, piebilst Gohs – klausītājs kļūst lojālāks attiecīgajam medijam un radiostacija iegūst datus par lietotāju klausīšanās paradumiem.

ASV mediju produktu menedžeris Tejass Mistri konferencē stāsta, ka pats klausītājs varēs radio programmu internetā sakārtot atbilstoši dažādiem kritērijiem. Piemēram, var būt sadaļa „interesanti”. Savukārt radio var piedāvāt sadaļu „Promo”, kurā var noklausīties 45 sekunžu garus materiālus, kas īsumā izstāsta, kas gaidāms raidījumā vai kādā garākā sižetā. Tad jau tālāk pats klausītājs var izlemt, vai viņš gribēs spiest pogu „Klausīties materiālu!”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti