Pašvaldības saziņai ar iedzīvotājiem sāk izmantot mobilās lietotnes

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Vairākas Latvijas pašvaldības, tostarp Rēzeknes novads, pagaidām gan tikai testa režīmā saziņai ar iedzīvotājiem sākušas izmantot speciālu mobilo lietotni jeb aplikāciju Mobio.lv, kas ļauj ziņot par nebūšanām savā pagastā vai pilsētā, kā arī saņemt svarīgu informāciju telefonā. Līdzīgu interaktīvās komunikācijas veidu pirms vairākiem gadiem centās ieviest Jēkabpils pašvaldība, tomēr iedzīvotāju aktivitāte bijusi kūtra.

Pašvaldības saziņai ar iedzīvotājiem sāk izmantot mobilās lietotnes
00:00 / 04:53
Lejuplādēt

 

“Pirmām kārtām ir vajadzīgs skārienjūtīgais mobilais tālrunis ar skārienjūtīgo ekrānu, ar operētājsistēmu Android vai iPfone,’’ par aplikāciju, kas paredzēta, lai Rēzeknes novada iedzīvotāji varētu ātri un ērti informēt pašvaldību par dažādām problēmām – bojājumiem ielu, apgaismojuma infrastruktūrā, nesankcionētām izgāztuvēm, citiem līdzīgiem jautājumiem,'' stāsta Rēzeknes novada pašvaldības IT nodaļas vadītājs Juris Dombrovskis.

“Mēs ieejam aplikāciju veikalā, manā gadījumā tas būs ''Google Play'' veikals, sameklējam šo  ''Mobio'' aplikāciju, lejupielādējam. Aplikācija mums ir uzstādīta uz tālruņa. Nākošais solis, kas ir nepieciešams, tā ir reģistrācija. Ir jāievada tikai un vienīgi sava tālruņa numurs. Tad uz tālruni atnāk īsziņa ar paroli, mēs ielogojamies un dabūjam šo aplikāciju,” Juris Dombrovskis atzīst, ka

aplikāciju lietošana ir ļoti vienkāršs process un to varēs izmantot ne tikai gados jauni, bet arī vecāki cilvēki.

Savukārt pašvaldībai paredzēto informāciju saņems un uz problēmām reaģēs nozīmētie pašvaldības darbinieki.

“Tajā pašā brīdī, kad mēs esam nosūtījuši, atbildīgais cilvēks šajā savā pagastā uzreiz saņem paziņojumu, un viņš redz, kas ir nofotografēts, viņš redz problēmu, viņš redz vietu, un viņš problēmu risina. Kad problēma ir atrisināta, atbildīgais darbinieks to nofotografē un atbildi aizsūta tam cilvēkam, kurš problēmu bija pieteicis,” klāsta Dombrovskis.

Iedzīvotāji savu informāciju ar šo aplikācijas palīdzību var ne tikai sūtīt uz jebkuru pašvaldību, kas izmanto ''Mobio'', bet arī saņemt informāciju no savas pašvaldības, turpina Juris Dombrovskis: “Tas, protams, nepārvērtīsies par tādu masveida ziņu izsūtīšanu par to, kas notiek novadā, bet pieņemsim – Novada dienas vai kāda ārkārtas situācija, kur ir izskalots ceļš un ierobežota kustība.”

Kā atzīmē Rēzeknes novada domes priekšsēdētājs Monvīds Švarcs, atgriezeniskā saite ar iedzīvotājiem ļaus pašvaldībai ātrāk un efektīvāk reaģēt uz dažādiem notikumiem novada teritorijā un panākt operatīvu informācijas nonākšanu arī līdz citām iestādēm, piemēram, ''Latvijas Valsts ceļiem'':

“Šī aplikācija ļauj mums kā vadībai ļoti ātri paskatīties, kādā veidā, kādas problēmas novada teritorijā rodas un cik operatīvi, cik profesionāli mūsu pašvaldības darbinieki uz attiecīgo signālu ir reaģējuši.”

Pļaviņu novadā mobilo aplikāciju ''Mobio'' iedzīvotāji izmanto jau gandrīz četrus mēnešus. Kā stāsta Pļaviņu novada sabiedrisko attiecību speciāliste Sanita Kitajeva, pa šo laiku pašvaldība jau ir saņēmusi un reaģējusi uz 30 iedzīvotājiem aktuālām problēmām:

“Visbiežāk tas ir ielu apgaismojums, kas šajā rudens sezonā ir aktuāls, un iedzīvotāji pamana kādas nedegošas laternas, un šobrīd arī sezonālās uzkopšanas darbi. Es domāju, ka kopš septembra ziņojumu ir bijis gana daudz un daudzas aktuālas lietas ir arī ātri risinātas.”

Līdzīgu interaktīvās komunikācijas modeli, tikai caur pašvaldības mājaslapu, pirms gandrīz pieciem gadiem ieviesa Jēkabpils pašvaldība. Iedzīvotāji speciālā kartē varēja iezīmēt vietas, nosūtīt ziņojumus un fotoattēlus par nekārtībām pilsētā, kā arī iesniegt savas idejas teritorijas attīstībai. Taču, kā atzīst Jēkabpils pašvaldības Vienas pieturas aģentūras vadītāja Anita Moskovska, sākotnēji izrādītā iedzīvotāju aktivitāte noplaka un pašvaldība finansiālu apsvērumu dēļ attiecās no šāda pakalpojuma sniegšanas. Pašlaik par nepilnībām un problēmām pilsētā iedzīvotāji pašvaldībai var ziņot, izmantojot mobilo aplikāciju ''WhatsApp''.

“Nosūtīt ziņu vai fotogrāfiju var ''WhatsApp''. Mēs apstrādājam šo informāciju un atdodam atbildīgajam darbiniekam. Mums ir pēc reglamenta noteikts, ka piecu dienu laikā ir jāsniedz atbilde, bet faktiski tas notiek krietni ātrāk,” saka Moskovska.

Mobilā lietotnes ''Mobio.lv'' pašlaik darbojas 16 Latvijas novadu pašvaldībās. Latgalē to izmanto divos novados – Preiļu un Rēzeknes novadā, kur šādas aplikācijas ieviešana pašvaldībai ir izmaksājusi 200 eiro, bet ikmēneša uzturēšanas izmaksas ir 100 eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti