Dienas ziņas

Cēsīs atvērts kopā strādāšanas centrs

Dienas ziņas

Pētīs gadsimtu senas dzelzceļa darbinieku mājas

Matemātiķi mācās mācīt matemātiku

Mācīs matemātiku, izmantojot jaunākās tehnoloģijas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Lai skolēni izvēlētos studēt inženierzinātnes, jau skolā ir jāiemīl matemātika. Bet, lai tas notiktu, skolotājiem jāmaina mācīšanas metodika un jāizmanto skolēnu prasmes pārvaldīt tehnoloģijas. To, kā mācīt matemātiku ar jaunām metodēm, gandrīz 200 skolotāju mācījās gadskārtējā matemātikas skolotāju konferencē, kas šoreiz notika Bauskā.

Kas var būt skaistāks par matemātiku? Tā uzskata paši matemātikas skolotāji, kuri šo nopietno zinātni lielākoties apguvuši ar papīru un zīmuli rokās, bet šodienas skolēnam ar to nepietiek.

Zviedrijā veiktais pētījums atklāj, ka vidēji bērns, kurš lieto internetu, ir 3-4 gadus vecs, un tas ir liels izaicinājums. „Tagad mainās skolotāja loma. Viņš nav devējs, bet viņš ir mudinātājs. Viņš izmanto to, ko bērni jau prot, pieliekot klāt šo sistēmisko skatījumu, kā bērnam nav. Starp citu, tas ir grūti, jo mēs zinām, kā mācīt, bet tagad mums jāzina, kā izmantot un sakārtot to, ko bērns jau zina,” saka Latvijas Matemātikas skolotāju asociācijas valdes priekšsēdētāja Rudīte Andersone.

Tradicionālajā matemātikas skolotāju konferencē, kas pirmoreiz notika Bauskā, 185 pedagogi sēdās solos, lai astoņās radošajās darbnīcās apgūtu gan mobilās lietotnes, gan 3D iespēju izmantošanu, gan matemātiskās spēles un loģikas trenēšanu. „Nedaudz izmantojam internetu. Mobilās (lietotnes) pagaidām nē, bet ļoti interesanti. Jāmācās,” piebilst Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskolas matemātikas skolotājs Aivars Rags.

„Katrs pedagogs to dara savādāk: es un mani kolēģi strādā ar „GeoGebra” programmu, un priecājamies, ka šodien tika piedāvāta iespēja apskatīt arī telpiskos ķermeņus šajā programmā. Kā iegūt viņu šķēlumus, izklājumus un daudz jaunu lietu, ko varēsim izmantot ikdienas darbā,” saka Bauskas novada matemātikas apvienība vadītāja Lilita Krastiņa.

Lai pilnvērtīgi izmantotu jaunās metodes, gan  nepietiek vien ar skolotāju prasmēm. Klasē nepieciešams WI-FI pieslēgums un dators vai planšete  katram skolēnam.

No 824 skolām interneta pieslēgums ir 818 mācību iestādēs, bet planšete katram skolēnam ir tikai dažās skolās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti