Lielbritānijā testē automātisko pārtikas piegādes servisu

Pārtikas piegāde pie pašām durvīm automašīnā bez vadītāja - tiek solīts, ka tas nākotnē būšot iespējams Lielbritānijā. Šobrīd notiek pirmie izmēģinājuma piegādes braucieni mašīnā, kura vada pati sevi.  

Lielbritānijas interneta lielveikals “Ocado” un pašvadošo transportlīdzekļu kompānija “Oxbotica” ir apvienojošies, lai radītu pirmo automātisko pārtikas piegādes servisu Lielbritānijā. Lai gan maza, šī automašīna ir daudz gudrāka, nekā izskatās. To vada sistēma, kurā darbojas navigācija, ceļa uztvere un plānošana.

“Automašīnā ir ieprogrammēta mūsu sistēma, kas izmanto informāciju no tajā iebūvētām kamerām un lāzeriem. Sistēma palīdz mašīnai pārvietoties un uztvert apkārtni. Tā pamana gājējus, kaķus un suņus, un riteņbraucējus, kas nonāk mašīnas ceļā. Un, galvenais, šī sistēma ļauj mašīnai nonākt tieši līdz klienta mājas durvīm,” stāsta kompānijas “Oxbotica” izpilddirektors Greijams Smits.

Lai gan automašīna brauc pati, to šobrīd uzrauga eksperti. Viņi seko mašīnas kustībām un ir gatavi iejaukties, ja nu kaut kas noiet greizi. Transportlīdzekli darbina baterijas, un tas nerada gandrīz nekādu skaņu.

Interneta lielveikals “Ocado” saņem aptuveni 170 000 pārtikas pasūtījumu katru nedēļu. Viens no šī projekta mērķiem esot samazināt pakalpojumu izmaksas gan klientiem, gan ēdiena piegādātājiem.

“Cilvēki parasti pasūta aptuveni 50 preces, un tik liels pasūtījums ir izdevīgs gan klientam, gan piegādātājam. Taču, ja kāds vēlas pasūtīt mazāk, piemēram, tikai pienu vai maizi, mums vajag atrast lētāku piegādes veidu. Mazs transportlīdzeklis bez vadītāja varētu būt vislabākais risinājums,” skaidro lielveikala “Ocado” tehnoloģiju nodaļas vadītājs Deivids Šārps.

 Automašīnā ir astoņi nodalījumi pārtikai, un tā ir spējīga pārvadāt līdz 128 kilogramiem. Kad mašīna apstājas norādītajā adresē, nodalījums ar klienta pasūtījumu tiek izgaismots. Klients atver durvis, nospiežot pogu. Kad visi pasūtījumi ir saņemti, automašīna atgriežas piegādes stacijā.

“Šobrīd šī tehnoloģija vēl tiek pārbaudīta un attīstīta, līdz mēs izlemsim, ka tā ir droša. Mums priekšā ir vēl daudz darba un pētījumu, lai pārbaudītu, ka visi algoritmi strādā, kā vajag, un ka šis piegādes veids ir drošs jebkādos apstākļos,” norāda Deivids Šārps.

Pašlaik notiek pārbaudes piegādes braucieni. Tajos tiek pētīta gan apkārtne un mašīnas sistēma, gan arī pati klientu pieredze. Eksperti ievāc informāciju, lai veiktu vajadzīgos uzlabojumus un nākotnē oficiāli sāktu piegādes servisu, kur šoferis nav vajadzīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Tehnoloģijas un zinātne
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti