Latvijas jaunuzņēmums vēlas virtuālo realitāti padarīt par arhitektu ikdienu

Virtuālā realitāte agrāk saistījās ar zinātnisko fantastiku, vēlāk ar dažādām datorspēlēm, bet mūsdienās cilvēki strādā, lai virtuālā realitāte palīdzētu arī praktiski. Latvijas jaunuzņēmuma “Vividly” mērķis ir panākt, lai virtuālā realitāte kļūtu par arhitektu un būvnieku ikdienu. 

“Atvērot mājaslapu vai linku kāda arhitekta portfolio, tu vari izstaigāt to ēku tā, lai būtu tajā iekšā. To varētu nedaudz salīdzināt ar kaut kādām spēļu tehnoloģijām, kurās mēģina tevi pēc iespējas vairāk iesēdināt realitātē. Un tev piedāvā īstu mērogu,” tā par “Vividly” stāsta tās vadītāja Gunita Kuļikovska.

Vienkāršāk sakot, būvnieks vai arhitekts datorā vai uzvelkot virtuālās realitātes brilles, var apskatīt ēkas iekšpusi, vēl pirms tā ir uzcelta.

Ar Gunitu “pieci.lv” tiekas koprades telpā “Mill”. Pie vairākiem galdiem sasēdušies daudzi radošo jomu un IT nozarē strādājošie, arī citi iesācējuzņēmumi. Var dzirdēt kafijas automāta skaņu, ik pa brīdim kāds aiziet uzspēlēt pingpongu — šī vieta nav ierasts birojs.

Gunita uzskata, ka virtuālā realitāte varētu būt būvniecības un arhitektūras nākotne.

“Es domāju, ka virtuālā telpa kā tāda ir tas, kas ir vajadzīgs. Jo šobrīd uz tiem papīriem vai digitāli ir ļoti grūti komunicēt. Tas ir laiks, resursi un  kļūdas iespējamība. Visa tā komunikācija, arī iedzīvotāju iesaiste un saskaņošana kļūst problemātiska, ja mēs nerunājam vienā valodā. Un šī digitālās realitātes palīdz runāt vienā valodā,” uzskata Kuļikovska. 

Tomēr Gunita atzīst, ka tas nav vienkārši. Arhitekti joprojām ir konservatīvi savās darba metodēs, tāpēc uzņēmumam ir jāmēģina ne tikai ielauzties šajā vidē, bet arī to izmainīt. Šobrīd “Vividly” testē pieci arhitektūras uzņēmumi un vēl 500 individuālie arhitekti un studenti.

“Arhitektiem noteikti tas ir ļoti liels izaicinājums iekļaut to savā darba ritmā. Tāpēc mūsu metode ir uzbūvēt to platformu un tad ļaut viņiem testēt, ņemties un veicināt, lai viņi tās idejas -  kā to izdarīt labāk - mums iedod un atrisina. Nevis mums tas ir jāveic mākslīgi. Mums ir jāatrod veids, kā to kā vīrusu izplatīt,” stāsta Gunita. 

Tomēr viņa atzīst — kaut gan virtuālā realitāte nepārtraukti attīstās, tā vēl nav atradusi savu nišu, tāpēc uzņēmumam nepārtraukti jāskatās, kas notiek apkārt.

“Šajā virtuālās realitātes jomā, kur nav konkrēti nekas nostabilizējies, nevar pateikt - tas būs mobilais telefons, kurš attīstīsies un kļūs par virtuālās realitātes ierīci, vai atsevišķi kaut kādas programmatūras, vai tas būs “HTC Vive”, tas būs “Oculus”, “Facebook”, vai “Apple”. Tāpēc no tāda izstrādātāja viedokļa ir ļoti daudz  riska faktoru,” atklāj “Vividly” vadītāja.

Nu jau arvien vairāk cilvēku to ir pamēģinājuši, tomēr pagaidām virtuālā realitāte vairāk saistās ar izklaides jomu. Tikmēr “Vividly” cenšas ielauzties daudz sarežģītākā industrijā, bet lai to izdarītu, vispirms ir jāpieradina būvnieki un arhitekti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Tehnoloģijas un zinātne
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti