Ar Arturu Medni saruna gan par Latvijas podkāstu vēsturi, gan podkāstu nākotni.
“Redzi, digitālajā vidē notiek cīņa par uzmanību un par laiku. Un es jau gribētu teikt, ka podkāsti augs un kļūs populārāki. Bet tas nav iespējams, ka kļūs populārāki gan podkāsti, gan citas platformas. Cilvēkiem ir tik laika, cik ir. Tās ir 24 stundas. To laikā jāpaspēj izdarīt daudzas citas lietas. Līdz ar to nav iespējams, ka attīstīsies viss,” atzina Mednis.
Vienlaikus viņš pauda cerību, ka kvalitatīvu podkāstu klausīšanās Latvijā turpinās augt uz to potenciālo klausītāju rēķinu, kuri līdz šim vēl nebija atklājuši podkāstus. “Bet līdz kaut kādam brīdim, jo jāsaprot, ka arī vizuālās platformas augs, piemēram, spēļu vai metaversplatformas. Un tur būs vislielākais pieaugums, ja skatāmies nākamos gadus.
Iedomājies – katra stunda, ko jaunietis pavada “TikTok”, tā ir stunda, ko viņš neklausās podkāstu.
Līdz ar to “TikTok” negrib lai cilvēki klausās podkāstus. “Facebook” negrib, taču viņi jau ir izstrādājuši podkāstu klausīšanās iespēju, lai gan īsti viņiem tas arī neinteresē. Podkāsti vairāk interesē “Spotify”, kuri paredz savu izaugsmi tieši podkāstu dēļ,” skaidroja Mednis.
Viņš prognozēja, ka podkāsti pārvietosies tur, kur ir cilvēki: “Vienu brīdi likās, ka tās būs “Clubhouse” un tamlīdzīgas aplikācijas. Tagad man vairāk liekas, ka tas būs kaut kas revolucionārāks un, iespējams, tā būs virtuālā realitāte, kur cilvēkiem būs iespējams sēdēt auditorijā un klausīties podkāstu virtuāli, neesot klāt.”