Dienas ziņas

1.Maija stafetes – nemainīga tradīcija Jelgavā

Dienas ziņas

Ventspils mūzikas vidusskolai sarežģīti būvniecības risinājumi

Virtuālās realitātes speciālisti tiekas Valmierā

Informāciju tehnoloģiju eksperti Valmierā attīsta digitālajā vidē izmantojamas brilles

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Virtuālās tehnoloģijas jau tagad izmanto izklaides un izglītības sfērās, taču paies vēl ilgs laiks, kamēr tās būs pieejamas lielākajai sabiedrības daļai. Par to ir pārliecināts Vašingtonas Universitātes profesors Tronds Nilsens, kurš piedalījās pirmajā starptautiskajā moderno tehnoloģiju datu hakatonā Valmierā. Informāciju tehnoloģiju nozares profesionāļiem tā bija iespēja 48 stundu laikā īstenot savas idejas ar modernākajām tehnoloģijām.

Maratons sprinta režīmā - tā par pasākumu izsakās cilvēki, kuri vairāk nekā divas diennaktis izstrādāja idejas virtuālās un papildinātās realitātes tehnoloģijām.

Vairumā gadījumu tās ir speciālas brilles, kuras uzliekot rāda digitālu vidi, jeb virtuālo realitāti.

Šīs tehnoloģijas galvenokārt izmanto zinātnisku un izglītojošu risinājumu radīšanai, savukārt hakatons ir vieta, kur šīs tehnoloģijas praktizēt ar izklaides elementiem.

“Tāpat tas laparoskopijas apmācības risinājums ko ķirurģijā var izmantot. Sporta aktivitātes treniņiem, pareizai ķermeņa pozīcijai, stājai. Tālmācības valodas apmācība," saka Vidzemes augstskolas asociētais profesors Arnis Cīrulis.

Viena no hakatonā radītajām idejām ir laparoskopijas treniņu iekārta, kura palīdzētu studentiem veikt ķirurģiskas procedūras realitātei pielāgotā vidē.

Idejas autors Guntis Laurins prototipu izveidoja, lai to tālāk piedāvātu Rīgas Stradiņa Universitātes medicīnas un tehnoloģiju centra inženieriem. “Piemēram atvērtai brūcei, kuru tu trenējies šūt ciet un pēc brīža, kad esi daudz ko jau aizšuvis, tad animācija varētu prast arī izveidot to, ka asinis tik ļoti netek un brūce sašaurinās," pauž hakatona dalībnieks Guntis Laurins.

Hakatona filozofija ir aicināt kopā dažādu jomu speicālistus, uzsver Vašingtonas Universitātes virtuālās realitātes profesors un hakatona idejas aizsācējs Amerikā Tronds Nilsens.

Apvienojoties programmētājiem, 3D modelātājiem un ideju ģeneratoriem, tika izveidotas astoņas komandas ar mērķi radīt jaunus un radošus virtuālo tehnoloģiju risnājumus dažādām sfērām.

“Tas viss ir veidots, lai attīstītu tehnoloģiju kopienu, lai mācītos viens no otra, lai stiprinātu starpnozaru kontaktus. Lietas ko cilvēki rada ir lieliskas, bet manuprāt, tas nav būtiskākais. Svarīgākais ir cilvēki un ko viņi no šīm zināšanām var iegūt," norāda virtuālās un papildinātās realitātes jomas profesionālis Nilsens.

Informāciju tehnoloģiju joma attīstās ļoti strauji, uzsver nozares speciālisti un jau tagad, nozare pieprasa arvien vairāk profesionāļu. Savukārt hakatons ir viens no veidiem, kā radošā veidā cilvēkiem radīt interesi par sarežģītām tehnoloģijām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti