Gada laikā divatā izstrādā mobilo spēli par lāci Rūcēju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

“Funky Karts” ir nesen Latvijā izstrādāta mobilā spēle. Parasti pie tās strādātu 20 cilvēki, bet šajā gadījumā bijis vien programmētājs Ross Martins Smits un grafiskais dizaineris Artūrs Vītols. Abi saka, ka tā varējuši realizēt savu vīziju.

“Funky Karts” ir viena no tūkstošiem mobilo spēļu, bet tās izstrādātājiem Rosam Martinam Smitam un Artūram Vītolam tas ir gadu ilgs darbs. Ross ir programmētājs, bet Artūrs – grafiskais dizaineris, un abi iepazinās biznesa inkubatorā "TechHub".

"Mēs sadraudzējāmies "TechHub". Mēs mēdzām pusdienot kopā un runāt par videospēlēm, un Artūrs parādīja dizaina idejas mazai spēlītei. Kad ieraudzīju šīs sākotnējās dizaina skices, es tapu ieinteresēts. Gana ieinteresēts, lai ierosinātu strādāt pie projekta kopā," Ross pastāsta, kā viņi nolēma veidot spēli.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Rosa sieva ir latviete un uz šejieni viņš pārcēlies pirms diviem gadiem. Vēl pirms tam septiņus gadus viņš strādāja vienā no pasaulē lielākajiem spēļu izstrādātājiem “Electronic Arts”. Arī Artūram ir pieredze spēļu izstrādē, darbojoties mazā kompānijā tepat Latvijā. Ja parasti tādās spēlēs kā “Funky Karts” veidošanā iesaistītos ap 20 cilvēku, Ross un Artūrs bijuši divi vien. "Iepriekš es veidoju spēļu grafisko dizainu, bet neko vairāk. Bet strādājot pie “Funky Karts”, es esmu iesaistīts gan līmeņu izstrādē, gan grafiskajā dizainā. Tas sniedz brīvību, lai realizētu savu vīziju. Māksliniekam tas ir sapņa piepildījums," Artūrs stāsta, ka tā abi tika pie brīvības izpausties.

"Es domāju, ka spēles izstrāde tik un tā prasītu gadu. Kad jāstrādā lielā komandā, ir daudz birokrātijas. Lai pieņemtu lēmumus, vairākiem cilvēkiem jāspēj vienoties un diezgan bieži rodas strīdi. Tas bremzē visu," Ross vērtē 20 cilvēku komandas iespējas.

Spēle nāca klajā aprīlī. Tā stāsta par lāci vārdā Rūcējs, kurš cenšas izglābt savus draugus. Uzdevums ir izbraukt dažādas trases, pārvarot šķēršļus un, piemēram, ļaujot sevi izšaut ar lielgabalu. Līdz šim spēli lejuplādējuši no 500 līdz 1000 cilvēku, kas nav labs rezultāts.

Lai uzlabotu situāciju, spēli sāka piedāvāt par brīvu.

Lielajiem uzņēmumiem ir iespēja popularizēt savu produktu ar apjomīgu mārketingu. Mazajiem izstrādātājiem daudz vairāk jāpaļaujas uz veiksmi. Šādu veiksmi Artūrs jau pieredzējis pirms diviem gadiem, kad viņa veidotā spēle “Fearless Wheels” kļuva par pirktāko Austrālijā. "Tā bija veiksmīga sagadīšanās.

Motociklu ražotāja "KTM" Austrālijas filiāle publicēja bloga ierakstu, kurā teica, ka viņi šodien nepublicēs nevienu jaunu ziņu, jo visi ir aizņemti, spēlējot “Fearless Wheels”. Tas bija viss, kas nepieciešams, lai spēle kļūtu populāra Austrālijā," skaidro Artūrs.

Starp citu, Artūrs pārsakās un pasaka nevis vecās, bet savas jaunās spēles nosaukumu. Rodas iespaids, ka viņš iztēlojas tādu pašu veiksmi arī šoreiz. Līdzīgā situācijā ir daudzi mazie spēļu izstrādātāji: no savas puses var izdarīt visu, lai spēlē būtu baudāma, bet panākumus tas negarantē. Nav arī neviena, kas droši zinātu panākumu atslēgu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti