Elektronisko pastkastīšu skaits 2014.gadā pārsniegs četrus miljardus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Lai kādas iespējas arī piedāvātu globālais tīmeklis, elektroniskais pasts joprojām ir nozīmīgākā aplikācija internetā, bet tā lietotāju pulks ar katru gadu turpina pieaugt, liecina tehnoloģiju tirgus izpētes kompānijas "Radicati" dati.

Pēc "Radicati" analītiķu aplēsēm, 2014.gadā e-pasta kastīšu skaits pasaulē palielināsies līdz 4,116 miljardiem pretstatā 3,899 miljardiem kastītēm pērn, bet 2017.gadā būs izveidoti jau teju pieci miljardi e-pasta kastīšu.  

Latvijā lielākā e-pasta pakalpojumu sniedzējs "Inbox.lv" apkalpo 9 016 366 pasta kastītes gan Latvijā, gan pasaulē. 2001. gadā bija reģistrētas vien 112 tūkstoši elektroniskās pasta kastītes.

"Lai arī tehnoloģijas attīstās teju prātam neaptveramā ātrumā, e-pasts joprojām ir mūsu caurlaide internetā, arī tad, ja vēlamies reģistrēties kādā no sociālajiem tīkliem. Liela sabiedrības daļa joprojām jauniem interneta pakalpojumiem izvēlas reģistrēties, izmantojot e-pastu, nevis sociālos tīklus, tā saglabājot anonimitāti," komentē "Inbokss" pārstāvis Andis Kulinskis. 

E-pasta izmantojuma līknei ir augšupejoša tendence, jo arvien vairāk bērnu un senioru apgūst datora un gudro ierīču lietošanas prasmes. Šo pieaugumu Latvijā veicinājuši tādi projekti kā "Lattelecom" bezmaksas datorprasmju apmācība "Pieslēdzies, Latvija!" un "Inbox.lv" sadarbības projekts ar "Latvenergo" un Kultūras ministriju – "Trešais tēva dēls". 

Gandrīz puse e‑pasta lietotāju saņemtās vēstules atver kādā mobilajā ierīcē.

Pasaulē 2013.gadā ik dienu nosūtīja 182,9 miljardus e-pasta ziņojumu, šogad šis rādītājs palielināsies līdz 191,4 miljardiem ziņojumu, bet 2017.gadā sasniegs jau 206,6 miljardus dienā, lēš "Radicati". Ienākošo un izejošo e-pastu vienas dienas kopsumma "Inbox.lv" ir vienāda ar Losandželosas iedzīvotāju skaitu, tas ir teju četri miljoni. Izdrukāšanai papīra formātā tam būtu nepieciešams nocirst piecus tūkstošus koku gadā.

91% interneta lietotāju savu e-pastu pārbauda vismaz vienu reizi dienā, visbiežāk tas notiek laikā no pulksten 14.00 līdz pulksten 17.00. Starptautiskā konsultāciju firma “McKinsey & Company” ir izpētījusi, ka piesaistīt jaunus klientus ar e‑pastu starpniecību ir 40 reizes efektīvāk nekā ar sociālajiem medijiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti