Eksperimenti mācībās plašāk izmantot viedierīces iedvesmo pedagogus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Pārmērīgi bērnu aizraušanās ar sociālajiem tīkliem, internetu, viedtālruņiem un planšetdatoriem uztrauc daudzus vecākus. Tomēr, vai viedtālruņi un planšetdatori no vecāku bieda var kļūt arī par palīgu mācībās? Latvijā vairāku pedagogu pieredze liecina, ka ieguvumi no planšetdatoru un telefonu lietošanas skolā tomēr ir lielāki nekā riski, ka skolēni vēl dziļāk iekritīs atkarībā no tehnoloģijām.

Gandrīz ikviens vecāks vēlas, lai viņa bērns sociālajos tīklos un viedierīcēs pavadītu mazāk laika, biežāk izvēloties, piemēram, grāmatas vai arī aktivitātes svaigā gaisā. Tomēr jau tuvākajos gados vecākiem jārēķinās ar iespēju, ka viedtālrunis vai planšetdators var kļūt arī par neatņemamu ikdienas mācību procesa sastāvdaļu.

Latvijā pirmie izmēģinājumi mācību procesā ieviest viedtālruņus vai planšetdators sākti jau pirms vairākiem gadiem projektā "Gatavi rītdienai". Tāpēc vairāki Latvijas pedagogi jau šobrīd var dalīties ar savu pieredzi, un līdz šim tā kopumā ir bijusi ļoti iedvesmojoša.

Siguldas pilsētas skolas skolotājs Edgars Bajaruns norāda – skolotājiem iepriecinošs ir fakts, ka mācībās, ņemot talkā planšetdatorus, ir uzlabojusies skolēnu motivācija un sekmes.

"Man kā skolotājam patīk, ka skolēni kļūst motivētāki kaut ko darīt. (..) Tehnoloģijas man kā skolotājam padara darbu efektīvāku. Ir iespēja daudz efektīvāk sadarboties, komunicēt ar vecākiem, ar skolēniem, ar citiem skolotājiem, plānot savu darbu," atzina Bajaruns.

Rīgas Angļu ģimnāzijas vadītājas Maijas Kokares novērojumi liecina, ka, lai gan pieņemts uzskatīt, ka tieši jauniešu vidū interese par jaunām tehnoloģijām ir visaugstākā, arī pedagogu reakcija uz iespējamajām pārmaiņām mācību procesā ir ļoti atsaucīga. Kokare norāda, ka šobrīd planšetdatori skolās ērti var tikt izmantoti, piemēram, pārbaudes darbu pildīšanai, kā arī darbiem, kuros ir nepieciešama atgriezeniska saite starp skolotāju un skolēniem.

Vienlaikus gan plašāka viedierīču lietošana skolās var gan pedagogiem, gan vecākiem raisīt pamatotas bažas par to, vai kopējais laiks, kurus pie viedierīču ekrāniem pavada bērni, nekļūs pārāk liels. To atzīst arī viens no projekta "Gatavi rītdienai" atbalstītājiem, uzņēmuma "Latvijas Mobilais telefons" (LMT) viceprezidents Ingmārs Pūķis.

Viņš atzīst - kā LMT viceprezidents ir ieinteresēts tajā, lai interneta un viedierīču lietošana Latvijā pieaugtu. "No otras puses, es esmu tētis četriem dēliem, no kuriem divi jau iet skolā, un viņi jau arī aktīvi izmanto gan datorus, gan viedtālruņus. Un tad es, protams, vēroju, un man pašam ir ļoti daudz jautājumu, kur ir tā pareizā robeža," atzina Pūķis.

Tomēr, gan pēc tehnoloģiju nozares ekspertu, gan arī pedagogu domām, visticamāk, moderno tehnoloģiju ienākšana skolā iespējamās problēmas saistībā ar viedtālruņu un planšetdatoru pārmērīgu lietošanu drīzāk palīdzēs risināt. Tieši pedagogiem ir labas iespējas gan jauniešu dabīgo interesi par tehnoloģijām novirzīt produktīvākā un radošākā gultnē, gan arī sniegt jauniešiem nepieciešamās zināšanas par to, kā nepieļaut atkarību rašanos no tehnoloģijām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti