Dubaijā drīzumā plāno pārvietoties ar revolucionāru transporta tehnoloģiju - hipercilpu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Arvien vairāk pasaulē runā par revolucionāru transporta tehnoloģiju – cilvēku pārvietošanu speciālās magnētiskās caurulēs jeb tā sauktajā hipercilpā. Turklāt izrādās, ka šī tehnoloģija nav tikai fantastu iecere un tālas nākotnes vīzija – Dubaijā par šādu cilvēku pārvietošanu domā jau tagad.

Cauruļu tīkls, pa kuru tiek pārvietoti pasažieri tuvu skaņas ātrumam – pat ātrāk nekā ar lidmašīnu.

Šādu zinātniskās fantastikas cienīgu pārvietošanās veidu sola tehnoloģija, kurai ir tikpat zinātniski fantastisks nosaukums – hipercilpa.

2013.gadā ar šādu nākotnes vīziju nāca klajā elektrisko automobiļu, informācijas tehnoloģiju un pat kosmosa apguves attīstītājs Īlons Masks. Kopš tā laika idejas par šādu pārvietošanās veidu gaisā virmot virmojušas un bagātā Dubaija jau noslēgusi pavisam reālu līgumu ar Losandželosā bāzēto uzņēmumu “Hyperloop One” (“Hipercilpa viens”) par iespēju cauruļu tīkla projektu izstrādi visā bagātajā Tuvo Austrumu reģiona daļā.

Dubaijas nākotnes fonds, kas ir Apvienoto Arābu Emirātu valdības radīta iniciatīva, nākotnē saskata zem jūras izveidotu tuneli, ar kuru tiktu savienota Apvienoto Arābu Emirātu galvaspilsēta Abu Dabī un Katāras galvaspilsēta Doha.

Ar lidmašīnu starp abām galvaspilsētām pašlaik jālido vairāk par stundu, taču ceļojums hipercilpā aizņemtu vien 22 minūtes.

„Šī tehnoloģija ir jauns celmlauzis, kas ļaus cilvēkiem pārvietoties daudz ātrāk nekā iepriekš un arī daudz ērtāk. Pašlaik no punkta A uz punktu B varam pārvietoties diezgan ātri, taču, lai nokļūtu līdz šiem punktiem, paiet ilgs laiks, piemēram, ja runājam par lidostām. Tā kā šī tehnoloģija ir diezgan revolucionāra,” pauda “Hyperloop One” direktors Kriss Vaskezs.

Tālāk cauruļu tīklu plānots izplatīt uz Bahreinu un Saūda Arābiju un, kā apgalvo projekta attīstītāji, pirmo hipercilpas cauruli varam sagaidīt jau 2020.gadā, turklāt pēc uzbūvēšanas tās uzturēšana nebūs dārga.

„Iepriekšējo reizi mēs šādas pārmaiņas pieredzējām ar ātrgaitas vilcieniem. Varētu teikt, ka “Konkord” virsskaņas lidmašīna bija savā ziņā revolucionāra, taču tā vairs neeksistē un lielā atšķirība no tās ir fakts, ka tā nebija pieejama visiem, savukārt hipercilpa tāda būs. Tāds ir mērķis – pēc uzbūvēšanas tā nebūs dārga sistēma, un drīzumā mēs varēsim pārvietoties ļoti ātri. Tas maina visu,” pārliecināts ir Vaskezs.

Realizēt šo ambīciju Dubaijas reputācijai ir ļoti būtiski. Jau tagad šajā emirātā atrodas pasaulē augstākā ēka, pasaulē garākā bezpilota metro līnija un tai pieder lielākās kravas lidmašīnas.

Šāda futūristiska hipercilpa vēl vairāk nostiprinātu Dubaijas statusu kā globālu tranzīta mezglu nākamajās desmitgadēs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti