Digitālās mūzikas straumētavas - liela iespēja arī Latvijas mūziķiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Mūzikas digitālā straumēšanas vietne "Spotify" tika izveidota 2008. gadā, bet Latvijā pieejama kopš 2013. gada. Šajā laikā "Spotify", izmantojot digitālo tehnoloģiju attīstību, ir būtiski ietekmējis mūzikas klausīšanās paradumus un pieejamību – radot iespēju tapt sadzirdētiem dažādu valstu, dažādu žanru māksliniekiem, tostarp arī mūsu mūziķiem. 

CD laikmets iet uz beigām arī Latvijā

2017. gada nogalē tika prezentēts projekts Latvijas mūzikas digitālais TOP 100 jeb "DigiTop100", kura ietvaros tika apkopota informācija par mūzikas digitālajos straumēšanas servisos klausītākajām latviešu un ārzemju dziesmām, mūziķiem un grupām, kā arī albumiem. 

"DigiTop100" nominācijā "Klausītākais pašmāju singls 2017"  uzvarēja grupas "Triana Park" singls "Line", ar kuru grupa uzvarēja konkursā "Supernova 2017".  Grupas soliste Agnese Rakovska spriež: “Mūzikas digitālie straumēšanas servisi ir labs veids, kā padarīt savu mūziku pieejamu plašai auditorijai. Rezultāti ir atkarīgi no tevis paša un tava mārketinga. Runājot par  digitālajām platformām - tas nav saistīts tikai ar mūziku – mēs lēnām pārejam uz kriptonaudu. Tas noteikti ir signāls arī tam, ka mūziku CD formātā varam vairs neizdot. Starp citu,

aprīlī grupa "Triana Park" plāno izdot savu jauno albumu, kas, pirmkārt, būs pieejams mūzikas digitālajos straumēšanas servisos,

tajā skaitā arī "Spotify". Bet CD albums būs pieejams ļoti mazā tirāžā, lai savu mūzikas kolekciju varētu papildināt cilvēki, kuriem joprojām ir svarīgs fiziskais formāts. Mēs dzīvojam telefonā, darbus veicam datorā – CD laikmets ir beidzies.”

Popularitātes veicināšanas instruments

Jau kopš 2017. gada Latvijas Televīzijas autoru un izpildītāju konkursā "Supernova" daļa no rezultātiem tiek aprēķināta, uzskaitot katras dziesmas unikālos klausījumus vietnē "Spotify". Šādi tiek veicināta ne vien "Supernova" dziesmu atpazīstamība, bet arī kopējā Latvijas autoru un izpildītāju aktivitāte vietnē "Spotify". 

Mūziķi, par pamatu ņemot "Spotify" profilā pieejamo analītiku, plānot gan koncerttūres, gan dziesmu izdošanas stratēģiju.

"Spotify" statistikā mūziķi var iepazīties klausītāju vecuma grupu, dzimumu, valsti, kā arī, līdzīgas stilistikas grupām. Lai labāk paliktu atmiņā, savu "Spotify" profilu personalizēt, pievienot papildu attēlus un manuāli papildinot aktuālo informāciju. 

“Latvijā klausītāji mūziku patērē vietnē "Youtube" un pēdējā laikā arvien vairāk arī mūzikas digitālās straumēšanas platformā "Spotify", jo tā ir īpaši parocīga, lai mūziku varētu klausīties telefonā.  Var teikt, ja dziesmas nav "Spotify", tās nav vispār.

Kā lai rod emocionālu saikni ar dziesmu, ja tu to nevari savā telefonā paklausīties?

Tāpēc māksliniekam eksistēt mūsdienu populārās mūzikas ekosistēmā nozīmē arī to, ka būs ļoti daudz jādomā par savu imidžu tieši digitālajās platformās. Protams, nedrīkst aizmirst arī vecos paņēmienus – publicitāti radio, televīzijā un drukātajā presē, bet skats nākotnē paveras caur digitālajiem medijiem,” uzskata Rūdolfs Budze jeb Dj Rudd, konkursa "Supernova 2018" žūrijas priekšsēdētājs. 

“Viens no galvenajiem projekta "Supernova" mērķiem -  lai konkurss un dalība šovā māksliniekiem būtu reāls atspēriena punkts, tāpēc mēs nemeklējam speciāli projektam veidotus sastāvus, kas alkst 15 minūšu slavas, mēs meklējam māksliniekus, kuriem radīt mūziku un būt uz skatuves ir sūtība. Lai gūtu plašāku dziesmu vērtējumu, meklējām iespēju papildināt balsošanu ar datiem no tā, kā reāli dziesmas patērē klausītāji un "Spotify" šim mērķim ir ideāli piemērots,” saka konkursa producente Ilze Jansone. 

No šī gada konkursa "Supernova 2018" dziesmām visstabilākos rezultātus kopējā Latvijas mūzikas digitālās straumēšanas topa 7. nedēļā sasniegusi grupa "Sudden Lights" ar dziesmu "Just Fine", kā arī Ritvars ar dziesmu "Who’s counting"?. Visdrīzāk situācija mainīsies pēc 24. februāra, kad zināsim, kura no dziesmām pārstāvēs Latviju Starptautiskajā Eirovīzijas dziesmu konkursā Portugālē.

Mūzikas digitālās straumēšanas dienesti ir parocīgi veidoti instrumenti atpazīstamības veicināšanai. Un tomēr jāatceras - "Spotify" bibliotēka glabā 100 tūkstošu dziesmu, kuras izskanējušas vien dažu simtu reižu. Tāpēc, kādus rezultātus "Spotify" var atnest mūziķiem, tas būs atkarīgs no pašu mērķtiecīga darba un radošās pieejas digitālo iespēju izmantošanā. 

Iespēja arī autoriem un producentiem 

Šogad "Spotify" muzikālo saturu papildinās foto, video un teksts, un vietnē būs pieejami arī podkāsti par dažādām tēmām, kā arī klausītāji varēs uzzināt, kas ir dziesmas autors un producents. 

“Straumēšanas servisi kļuvuši par ļoti svarīgiem sabiedrotajiem jebkura mākslinieka attīstībā, jo tieši tie nojauc robežas, ļaujot konkrētā mākslinieka radīto klausīties jebkurā vietā pasaulē. Savukārt straumēšanas vietne "Spotify" spērusi soli tālāk –

turpmāk tās lietotnē tiks norādīti arī skaņdarbu autori un producenti, tādā veidā veicinot to atpazīstamību.

Tas varētu radīt jaunas iespējas mūzikas autoriem – veicināt sadarbību veidošanos un kontaktu dibināšanu industrijas ietvaros, kā arī paplašināt fanu loku,” sacīja Anna Macko, "Universal Music Baltics" pārstāve. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti