4. studija

Par to, kas NEnotiek Saldū

4. studija

Smārdes stacija

Uzsprāgušās baterijas

Brāķētu telefonu baterijas mēdz sprāgt, pārdevēji neieinteresēti palīdzēt pircējiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Kāda sieviete iegādājusies mobilo telefonu, kuram pēc trīs nedēļām uzpūtusies baterija. Šāds defekts nav bieži novērojams, taču ir gadījumi, kad telefona baterija ir vienkāršs tehnoloģisks brāķis. Pircēja devās uz interneta veikalu, kur iegādājusies telefonu, taču garantija viņai ir atteikta, jo ekpertīze saka, ka telefonu sabojāja pati īpašniece.

Mobilais telefons ir ierīce, ko daudzi no mums reti izlaiž no rokām, taču tas var kļūt arī ļoti bīstams, jo var uzsprāgt tā baterija. Līdzīgi gadījās Vinetai, kura interneta veikalā bija iegādājusies pavisam jaunu telefonu.

"Man stāvēja telefons virtuvē uz galda. Dzirdēju lielu, lielu krakšķi, pacēlu telefonu un viss bija tādās mazās, mazās lauskās.

Stundas laikā aizbraucām uz internetveikalu, kur to biju iegādājusies. Bija skaidri redzams, ka telefonam ir tāds tā kā kalniņš, līdz ar to mēs loģiski izsecinājām, ka ir uzpūtusies baterija," raidījumam "4.studija" stāsta bojātā telefona īpašniece Vineta.

Tā neesot bieža problēma, taču to, ka telefonu baterijas mēdz piepūsties un pat sprāgt, apstiprina arī tehnoloģiju eksperts Kristaps Skutelis: "Ja mēs pamanām, ka mūsu ierīces - datori, telefoni, planšetdatori sāk izskatīties aizdomīgi, tipiski - uzpūtušies, es ieteiktu nekavējoties nest uz remontu, vēlams - sertificēto un oficiālo, lai labo, jo, ja kaut kas sāk pūsties, tas nozīmē, ka tur notiek reakcijas, kādām tur nevajag notikt. Tas nozīmē, ka var kaut kas sakust vai aizdegties un labāk nespēlēties ar tādām lietām."

Tieši tā darīja arī Vineta. Tomēr liels bija meitenes pārsteigums, kad no SIA "XP.lv", kas veica telefona diagnostiku, viņa saņēma atbildi, ka garantija atteikta, jo telefonu sabojājusi viņa pati. Uzņēmuma pārstāvji atteicās sniegt komentārus arī raidījumam "4.studija". Vineta ir ļoti vīlusies ekspertīzē un saka, ka tie ir tīrākie meli. Viņa šaubās, ka ekspertīze vispār ir veikta, ja tiek apgalvots, ka telefonu sabojājusi viņa pati.

Arī interneta veikals, ja saņemts šāds garantijas servisa atzinums, telefonu aizvietot nevar. Tāpēc vienīgais, ko šobrīd Vineta var darīt, ir vērsties neatkarīgā ekspertīzē, kas no viņas maciņa prasīs vēl 86 eiro.

"Ja mums ir iedots oficiāls akts, kur ir rakstīts, ka tā ir jūsu vaina, jo ir bijis mehānisks bojājums - kamēr mums nav oficiāls akts, ka tā ir ražotāja vaina. Protams, kad būs oficiāls dokuments no neatkarīgās ekspertīzes, ka tā ir ražotāja vaina, piemēram, modelis tajā gadā ir iznācis ar brāķētu bateriju - visādi var būt - mēs mainām. Ja ir neatkarīgās ekspertīzes rezultāti, tad mums kā pārdevējam ir jāsedz izdevumi. Ja neatkarīgā ekspertīze pasaka, ka tā ir jūsu vaina, tad diemžēl izdevumi paliek jūsu ziņā," stāsta interneta veikala pārstāve Evita.

Pameklējot internetā līdzīgus gadījumus citur pasaulē, redzamas līdzīgas problēmas ar garantijas atteikšanu. Arī paši ražotāji nevēlas atzīt, ka viņu ierīcēm var būt šādi defekti.

Eksperts Skutelis uzskata, ka servisā ir jāsaprot, kurš ir pie vainas. Viņš šaubās, ka kritiena rezultātā var uzpūsties akumulators. Viņš iesaka uzmanīgi paraudzīties, kas ir serviss, kā arī uz veikaliem, kur iegādāties šādas ierīces.

Ja arī savā telefonā ievērojat kādu defektu, kas tur iepriekš nav bijis, drošības labad nesiet to uzreiz uz garantijas servisu. Un atliek vien cerēt, ka tur neteiks, ka tā ir jūsu vaina.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti