«ASMR» fenomens - jauns paņēmiens reklāmdevējiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Aizvadīta Nacionālās amerikāņu futbola līgas finālspēle “Superbowl”, ko skatās gandrīz katrās mājās ASV. Nevienu gadu finālā neiztiek arī bez grandiozajam pasākumam īpaši radītajām reklāmām. Šogad televīzijas skatītāji varēja redzēt ko jaunu – alus reklāmu, kurā zināma aktrise čukst mikrofonā un rada citas relaksējošas skaņas. Tas ir salīdzinoši jauns fenomens, ko angliski mēdz apzīmēt par ASMR.

Šīs reklāmas mērķis ir ne tikai uzlabot alus pārdošanas apjomus, bet arī mazināt futbola spēļu radīto neprātu cilvēku galvās. Reklāmā izmantota īpaša tehnika - klusas skaņas, kas klausītājam rada labsajūtu. ASMR ir saīsinājums no garāka nosaukuma, kuram latviski vēl precīza tulkojuma nav. Taču to var skaidrot kā sava veida bioķīmisku reakciju, kas rodas kā atbilde uz vizuālu, dzirdes vai kādu citu stimulu. Šie stimuli parasti rada zosādu vai tirpas, kas savukārt var izraisīt endorfīnus un likt vairoties serotonīnam, kas zināma kā labsajūtu izraisoša viela organismā.

Daudzi par šo fenomenu dzirdēs pirmo reizi, taču tas gūst arvien lielāku popularitāti visā pasaulē. Video platformā "Youtube" šādu video ir pārpārēm un scenāriji ir visdažādākie – te ir gan matu ķemmēšana, gan ausu tīrīšana, gan papīra čaukstināšana.

Ne visiem cilvēkiem ir reakcija uz šiem stimuliem, tomēr tie, uz kuriem tas strādā, apgalvo, ka tiem ir terapeitiska ietekme. Daudziem tas esot palīdzējis cīnīties ar depresiju, nervozitāti un bezmiegu. Tomēr pagaidām nav veikti nekādi zinātniski pētījumi, kas apstiprinātu fenomena tiešu ietekmi uz veselību. To varētu būt grūti izpētīt, jo dažādi cilvēki uz vieniem un tiem pašiem stimuliem reaģē atšķirīgi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti