Rīta Panorāma

Intervija ar Irīnu Janumu

Rīta Panorāma

Intervija ar Andreju Klementjevu

Banku pakalpojumi kļūst arvien modernāki

Arī bankas steidz savus pakalpojumus piedāvāt jaunākajās tehnoloģijās

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Pēdējo gadu laikā tehnoloģijas attīstās tik strauji, ka arvien vairāk par neatpalikšanu no tām ir jādomā arī bankām. Jaunāku un modernāku pakalpojumu ieviešana kalpo arī kā ierocis cīņā par klientu piesaisti. Latvijā vakar vēl jaunums bija bezkontakta norēķinu karšu ieviešana, bet jau šodien tiek piedāvāta iespēja veikalā pirkumus veikt, vien novicinot pie kases savu viedtālruni.

Vēl tikai pavisam nesen Latvijā bankas sāka ieviest bezkontakta kartes, kas ļauj ātri un ērti veikalos par mazām summām norēķināties, neievadot PIN kodu. Piemēram, “Swedbank” tādas izsniegusi 150 000 klientu. “Tie cilvēki, kuriem jau ir bezkontaktu kartes, vairāk kā 80% tās arī izmanto norēķiniem,” saka “Swedbank” Debetkaršu daļas vadītāja Liene Gasiņa.

Bankas pie sasniegtā neapstājas un nemitīgi ievieš aizvien modernākus risinājumus, kas ļauj klientam arvien ātrāk un ērtāk veikt norēķinus. “Viena no lielākajam novitātēm šogad ir “Smart ID”, kas ļauj, neizmantojot kodu kartes vai kalkulatorus, bet, izmantojot telefonu, autorizēt maksājumus internetbankā, vienalga vai es šos maksājumus veicu mobilajā telefonā, vai es viņus veicu datorā,” klāsta  “SEB” bankas korporatīvās komunikācijas vadītāja Agnese Strazda.

Arī bezkontakta kartes nākotnē kļūs par vēsturi, un to vietu, visticamāk, ieņems tieši viedtālrunis. “Skaidrs, ka laiks iet uz priekšu un telefons ir tā vieta, kur mēs gribam visas funkcionalitātes apkopot,” saka “SEB” bankas korporatīvās komunikācijas vadītāja Agnese Strazda.

Banka “Citadele” nupat kā sākusi piedāvāt iespēju par pirkumiem veikalos līdz 50 eiro samaksāt ar viedtālruņa palīdzību. ““Android” lietotājiem ir ļoti vienkārši. Viņi lejupielādē bankas aplikāciju, nospiež uz podziņas, ka grib sākt izmantot šo funkciju, un veikalā atslēdz ekrānu, pieliek pie POS termināļa un transakcija notiek,” norāda bankas “Citadele” valdes loceklis Kaspars Cikmačs.

Bankā uzsver - par drošību nav jāsatraucas. Citur pasaulē šādu norēķinu veidu izmanto jau vairākus gadus un tas ir attaisnojis savu efektivitāti un drošumu. Ir padomāts par aizsardzības mehānismiem, lai ar jūsu tālruni nevarētu norēķināties svešas personas. Tikmēr “Iphone” vai “Windows” operētājsistēmas tālruņu lietotājiem pagaidām jāsamierinās ar uzlīmēm uz tālruņa vai aprocēm, kas kalpo kā bezkontakta kartes. “Citadele” ir pirmā Baltijas valstīs, kas piedāvā veikt maksājumus ar mobilo telefonu. Tuvākā gada laikā šo pakalpojumu sāks piedāvāt arī daudzas citas bankas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti