Eksperimentālās mērierīces sastāv no divām daļām. Pirmā iekārta reģistrē garāmbraucošās automašīnas radītā trokšņa līmeni, un, ja norma pārkāpta, uz tālāk novietotā displeja parādīsies ziņojums – "Pārāk skaļi!"
Autovadītāji var ieraudzīt arī naudas soda apmēru, ko var piespriest par šādu pārkāpumu.
Pagaidām tas ir tikai brīdinājums, un projekta īstenotāji arī vēlas izpētīt, vai aprīkojums ir pietiekami jutīgs un vai trokšņa piesārņojumu iespējams precīzi sasaistīt ar konkrētu transporta līdzekli.
Tā dēvētie trokšņu stabi uzstādīti pie ceļu posmiem, kur pārgalvīgi autobraucēji ar jaudīgām mašīnām strauji uzņem ātrumu, un radītais troksnis traucē pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem un iedzīvotājiem.
Speciālisti uzsver, ka divas iekārtas Roterdamā un divas Amsterdamā var šķist kā piliens jūrā. Tomēr jāatceras, ka labi zināmo fotoradaru veiksmes stāsts sākās 1966. gadā, kad pie kāda autoceļa tika uzstādīta viena iekārta.