Dienas ziņas

Bezskaidras naudas norēķini var aizbaidīt trūcīgos donorus

Dienas ziņas

Liepājā plāno celt maksu par ūdeni

Siguldā izveidota olimpiskā velokrosa trase

Siguldā izveidota olimpiskā velokrosa trase

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Ar domu sagatavoties un iekļūt vasaras olimpiskajās spēlēs, kas nākamgad notiks Riodežaneiro, Brazīlijā, Siguldā izveidota olimpiskajam velokrosam atbilstoša trase. Cauri mežam gandrīz piecu kilometru garumā pa Gaujas Nacionālā parka (GNP) gravām tajā ierīkoti dažādas sarežģītības pakāpes šķēršļi, to starpā arī tā dēvētais “akmeņu dārzs”. Šajā kalnu riteņbraukšanas disciplīnā olimpiskajās spēlēs no Latvijas neviens vēl nav piedalījies.

Kalnu riteņbraukšanas olimpiskā krosa trase ierīkota Siguldas sporta un aktīvās atpūtas centra “Laurenči” teritorijā. Tās idejas autors ir velo sportists Ivo Irbe, kura šķiet - uz Latvijas līdzenumu fona Siguldas kalnainais reljefs tās izveidei bija vispiemērotākais. Lai gan trase ierīkota GNP, tā dabiskajā vidē liela iejaukšanās nav bijusi nepieciešama. “Tā kā XCO izmanto bezceļus un jau esošās sēņotāju takas, tad mums te nevajadzēja neko krasi mainīt, tik, cik tās attīrīt un nedaudz izkopt, piemēram, kādu saknīti atrakt vai pierakt, lai nebūtu baigie “kurmju rakumi”,” stāsta olimpiskā velokrosa trases autors Ivo Irbe.

Dažādu šķēršļu izveidei lieti noderējuši arī sakritušie koki, taču trases lielākais lepnums ir tajā izveidotais Latvijā pirmais tā dēvētais “akmeņu dārzs” - stāvā nogāzē 12 metrus garš ar akmeņiem noklāts posms.

Trases kopgarums ir 4,8 kilometri un pēc savas sarežģītības pakāpes ir arī pirmā tāda Baltijā. Ne velti te nesen norisinājās arī Baltijā pirmās UCI līmeņa sacensības, kurās sportisti krāja punktus vasaras olimpiskajām spēlēm Riodežaneiro. “Kopējā augstuma summa uz šiem 4,8 kilometriem ir 130 metri. Ja salīdzinām, cik grūta ir trase, tad šajās sacensībās sportistiem bija jāveic seši apļi un tas kopā sanāk uz visu trasi kādi 15 Siguldas kalni,” vērtē Siguldas sporta un aktīvās atpūtas centra “Laurenči” vadītājs Jānis Lazdāns.

“Nolēmām uztaisīt kvalitatīvu, visiem starptautiskiem normatīviem atbilstošu XCO trasi, kas tagad ir atzīta jau no poļu, ukraiņu igauņu un somu puses, kuri 4.jūlijā bija pie mums un teica, ka trase tiešām laba un ka brauks šeit atkal,” piebilda Ivo Irbe.

Paralēli starptautisku sacensību uzņemšanai olimpiskā velokrosa trases izveides patiesais mērķis gan ir cits un daudz ambiciozāks – arī pašu Latvijas velo sportistu dalība 2016.gada olimpiskajās spēlēs Rio, kas būtu pirmā reize, kopš XCO disciplīna tajās iekļauta.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti