Veloceļa centrs–Ziepniekkalns būvē sola iespēju robežās saglabāt kokus

Rīgā ir sākuši būvēt veloceļu, kas savienos centru ar Ziepniekkalnu. Iecerēts, ka jauno ceļu būvēs starp Vienības gatves vēsturisko zirgkastaņu aleju. Lai plānu realizētu, nākas nozāģēt vairākus kokus, bet vēl citiem saknes pārcirst. Par to ir noraizējušies Torņakalna iedzīvotāji, atzīmējot, ka ideja kopumā ir laba, taču darbu neveic prātīgi. Rīgas domē gan mierina, ka darīs visu iespējamo, lai kokus saglabātu.

Veloceļa centrs-Ziepniekkalns būvē sola iespēju robežās saglabāt kokusViktors Demidovs

Rudens lapas čaukstinot, Vienības gatves augošā zirgkastaņu aleja ved uz Bērnu klīnisko universitātes slimnīcu. Starp kokiem, kuriem esot jau teju simt gadu, zemē ir iesprausti aptuveni pusotru metru gari mieti. Tie apzīmē vietu, kur plānots būvēt veloceļu, kas savienos centru ar Ziepniekkalnu. Vietumis būvdarbi jau ir sākušies. Par to liecina noņemtā zemes virskārta un smagās tehnikas riepu nospiedumi. Lai iecerēto realizētu, dažādu sugu kokus ir nācies nozāģēt. Par Vienības gatvē redzamo ir neapmierināti Torņakalna iedzīvotāji.

"Rekur, te ir iezīmēts. Redzi, cik tuvu ies. Tas ir 20 centimetrus no koka. Rekur saknei pāri ies. Varēja palaist vai nu pa labi pa trotuāru, vai nu pa kreisi pa otru trotuāru, kas iet gar ielas malu. Varēja arī ielas otrajā pusē, bet obligāti izdomāja, ka jālaiž caur šejieni. Bojā kokus, zaļo zonu. Arī no drošības viedokļa neviens nav padomājis, ka kastaņi rudenī krīt zemē. Braucot ar riteni, nemaz tik jautri nav uzbraukt uz kastaņiem," stāsta Torņakalna apkaimes biedrības vadītājs Valdis Gavars.

Gavars, kurš ir arī Rīgas domes deputāts no Nacionālās apvienības/Latvijas Reģionu apvienības kopīgā saraksta, atzīmē, ka ideja uzbūvēt veloceliņu ir atzīstama, taču viss ir jādara prātīgi, nebojājot apkārtējo vidi.

Viņš atklāj, ka biedrība vairakkārt ir vērsusies Satiksmes departamentā, taču ne uz zvaniem, ne vēstulēm atbildi tā arī nav saņēmuši.

Nākamajā dienā pēc intervijas ar Gavaru Latvijas Radio bija norunājis tikties ar Rīgas Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāju Jāni Vaivodu. Dome intervijai ir īpaši gatavojusies, jo uz to ieradās ne tikai Vaivods, bet arī vietvaras piesaistīts arborists Kārlis Sniedze, būvnieku pārstāvis Matīss Viļums un pasūtītāju pārstāvis Viktors Skudra, kas rokās tur kādus desmit centimetrus biezu un pāris kilogramus smagu mapi, kurā ir daudzi projekta dokumenti. Latvijas Radio tikmēr uz šo tikšanos piesaistījis uzņēmuma "Labie koki" arboristu Edgaru Neilandu. Raugoties uz būvdarbu vietu, eksperts ir pamanījis pārkāpumus.

Projektā iesaistītie sola, ka būvdarbu laikā dziļi neraks un darīs visu iespējamo, lai sešu kilometru garā veloceļā augu saknes ciestu pēc iespējas mazāk. Jānis Vaivods no Satiksmes departamenta piebilst, ka koku skaits, kurus plānots nozāģēt, sarūk. Tagad runa ir par 24 kokiem, kaut gan vēl nesen likvidēt plānoja teju 30.

Veloceļa centrs-Ziepniekkalns būvniecība pie Bērnu slimnīcas.

Kā norāda domes pārstāvis, vietvara aktīvi komunicē gan ar Ziepniekkalna, gan arī ar Torņakalna apkaimju biedrībām. Turklāt sazinās arī ar Gavaru, kuram Vaivods gan iesaka nemaldināt sabiedrību.

"Lasot sociālajos tīklos norādīto, ka šis projekts nav saskaņots ar Kultūras mantojuma pārvaldi, bet  uz ģenerālplāna ir Kultūras mantojuma pārvaldes akcepts.

Katram iedzīvotājam mēs nevaram izstāstīt, bet mēs nevienā brīdī neesam lieguši skaidrot projekta risinājumus. Mēģinām atbildēt uz iedzīvotāju jautājumiem," saka Vaivods.

Iemesls, kāpēc 1,8 miljonus eiro vērto veloceļu būvē starp Vienības gatvē augošo zirgkastaņu aleju, ir drošības apsvērumi. Tādā veidā velosipēdisti būs nošķirti no autotransporta, skaidro Vaivods, atklājot, ka projektu paredzēts pabeigt līdz pavasarim. Visā veloceļa garumā iecerēts iestādīt 400 kokus un krūmus, kā arī uzstādīt soliņus un citus labiekārtojuma elementus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt