Labrīt

Mīti, kas apvij barikādes, un šī laika pētniecība. Saruna ar vēsturnieku Edgaru Engīzeru

Labrīt

Barikāžu stāsti: Pauls Rozenbergs un amerikāņu siltie cimdi

Mārtiņš Staķis: Ar lielo sniegu pilsētas atbildīgie dienesti kopumā tikuši galā

Rīgas mērs: Bez sāls ielās neiztiksim; vērtē iespējas samazināt tā izmantošanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Lai arī rīdziniekiem nepatīk ceļu un ietvju kaisīšana ar sāli sniegotas ziemas laikā, bez sāls izmantošanas ielu kaisīšanā iztikt nevarēs. To intervijā Latvijas Radio sacīja Rīgas mērs Mārtiņš Staķis ("Par!"/"Progresīvie").

Rīgas domes Satiksmes departaments ir veicis pētījumu, un no tā noprotams, ka "pilnīgi bez sāls izmantošanas mēs pilnībā neiztiksim". Vienlaikus Staķis uzsvēra, ka ir uzdevis izdarīt trīs lietas, lai mazinātu sāls izmantošanu Rīgas ielās.

Pirmkārt, lūgts nodefinēt Rīgā no sāls brīvas zonas, kas varētu būt, piemēram, parki.

"Šobrīd darba grupa ir uzsākusi pie tā darbu, un tai skaidri tas ir jānodefinē," klāstīja Staķis. 

Tāpat Staķis vēlas, lai iedzīvotājiem būtu skaidrs, kurās vietās Rīgā ber sāli un kāpēc nav citu variantu. "Piemēram, uz tiltiem tiešām citu variantu nav, bet, manuprāt, šeit ir komunikācijas jautājums (..)."

Taču lielākā problēma, pēc Staķa domām, ir ietvju kaisīšana ar sāli, ar ko nodarbojas namīpašnieku sētnieki. Tāpēc tiek apsvērts pilotprojekta veidā pašvaldībai no namīpašniekiem kādā kvartālā vai reģionā pārņemt ietvju tīrīšanu, par ko namīpašnieki maksātu kādu nodevu.

"Es domāju, ka arī šo variantu mēs varētu pamēģināt, varbūt, ka tas risina šo sāls problēmu," klāstīja Staķis.

Jautāts, kā Rīga pašlaik tiek galā ar sniegotās ziemas izraisītām grūtībām, Staķis sacīja, ka laikā, kad bija intensīva snigšana, daudzmaz tikts galā ar ielu tīrīšanu.

Vairāk raižu pašlaik rada sniegs uz jumtiem un lāstekas, ņemot vērā, ka nedēļas vidū gaidāms atkusnis. Staķis klāstīja, ka ir plāns, kā tikt galā ar sniegu uz jumtiem un lāstekām Rīgas pašvaldības namos, vienlaikus privātajiem namu īpašniekiem izsūtītas atgādinājuma vēstules parūpēties par saviem īpašumiem.

Sāls nepieciešamību apliecina eksperti

Ielu apstrādei ar sāli ir vairāki plusi. Tas ir lēts, dabīgs un viegli izmantojams. Tomēr sālim ir savi mīnusi. Jau sen tiek runāts par citiem ceļu uzturēšanas variantiem. “Sāls veicina betona un metāla koroziju uz tiltiem un transportbūvju elementiem, bet to mēs gan risināsim. Mēģināsim nākamajā sezonā likt klāt sālim specialās ‘ingridianus’ kas mazina šo koroziju,” LTV pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors.

Auto korozija biedē daudzus šoferus. Bieži izskan aicinājumi izmantot mazāk sāli un meklēt citu materiālu ar ko kaisīt uz ceļiem, piemēram, kā Skandināvijā.

“Kā Skandināvijā, granīta šķembas visur. Tikai neviens neņem vērā, ka Skandināvijā ir -10, -20, -30 grādi. Tas sniegs ir diezgan abrazīvs, līdz ar to tā slīdēšana ir mazāka. Nekā teiksim pie mums kur ir 0 - +2. Protams, mašīnas rūsina, bet uzskatu, ka nav citas izejas, nav citas iespējas kā apstrādāt ielas. Apsildes caurules zem ielām neviens nepaliks,” sacīja “Autospeci.lv” vadītājs Juris Popovs.

Sāls arī bojā apavus un var kaitēt kokiem, tos pārāk mineralizējot. Tomēr no visiem  variantiem, šis esot labākais. “Kad mēs sākam salīdzināt reālus variantus tad sāls vienmēr pašlaik uzvar. Tāda pilsētā kā Maskava 20 gadu ilgstošais eksperiments, kad viņi gribējuši atteikties no sāls izmantošanas un mēģinājuši visādus reaģentus, beigušies, ka viņi atgriezušies pie tā paša sāls,” sacīja Reinbahs.

Auto uzturētāji meklē un salīdzina jaunus variantus, kā uzturēt ceļus, bet vismaz tuvākajā nākotnē, sāls paliks kā visbiežāk izmantotais materiāls.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti