Dienas ziņas

Baltkrievijā sākas vispārējais streiks

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Novembrī sāks Centrālās stacijas pārbūvi

Rīgā jau drīzumā pirmie «Rail Baltica» būvdarbi – kādas pārmaiņas tas nesīs stacijas apkaimē?

Novembra vidū Latvijā sāksies pirmie būvdarbi vērienīgajā dzelzceļa projektā „Rail Baltica”. Paredzams, ka nākamajos piecos gados stacijas apkaime no Lāčplēša ielas līdz pat Torņakalnam Pārdaugavā piedzīvos radikālas pārmaiņas. 

Rīgā jau drīzumā pirmie «Rail Baltica» būvdarbi - kādas pārmaiņas tas nesīs stacijas apkaimē?Māra Rozenberga

Pēc dažām nedēļām Rīgā sāksies Centrālās stacijas pārbūve “Rail Baltica” vajadzībām. Būvnieki pakāpeniski norobežos laukumu starp staciju un Gogoļa iela, taču būtiskus satiksmes ierobežojumus tas pagaidām neradīšot. 

Laukums starp Satiksmes ministriju un Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas ieeju tirgus pusē ir vieta, ko jau novembra vidū ieskaus pirmais „Rail Baltica” būvžogs Latvijā. Būvdarbi sāksies ar komunikāciju pārnešanu un jaunu kontakttīklu izbūvi, bet jau nākamā gada pirmajā pusē ekskavatori sāks norakt vēsturisko uzbērumu no Elizabetes ielas līdz pat krastmalai, kas kopš 19. gadsimta beigām sadalījis Rīgas centru divās daļās.

Kopuzņēmuma „RB Rail” vadītājs Agnis Driksna skaidroja, ka Rīgas Centrālā stacija ir vissarežģītākais objekts visā „Rail Baltica” trasē trijās Baltijas valstīs. Tāpat tiek uzsvērts, ka būvdarbi notiks vairākās fāzēs, lai nepārtrauktu vilcienu un pilsētas satiksmi.

“Uzbēruma norakšana sāksies jau nākamgad, un tas notiks divos secīgos posmos: pirmais posms būs dienvidu daļā, Satiksmes ministrijas pusē, kur tiks norakts uzbērums un uzbūvēta estakāde. Uz tās pagaidu variantā tiks novietota jau esošā dzelzceļa infrastruktūra, lai mums nebūtu jāpārtrauc satiksme. Pēc tam noraks ziemeļu daļu centra pusē, izbūvēs otru estakādi, esošo dzelzceļu pārcels uz tās, bet uz dienvidu daļas uzliks virsū „Rail Baltica” sliedes,” skaidroja Driksna.

To visu un vēl arī kilometru garu dzelzceļa, velosipēdu un gājēju tiltu pār Daugavu par 430 miljoniem eiro būvēs pilnsabiedrība „BERERIX”, ko veido Beļģijas „Besix” un Latvijas „ReRe Group”. 

Uzņēmuma “RERE Grupa” valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš informēja, ka būvlaukuma robeža būs, sākot no Lāčplēša ielas līdz pat Daugavas otrai pusei – Jelgavas ielā. Taču būvdarbu laikā nav plānots slēgt vairāk kā vienu ielu Rīgā vienlaicīgi. Satiksmes ierobežojumi sāksies Lāčplēša ielā, kur pēc vajadzības satiksme tiks no esošajām četrām joslām samazināta par vienu vai divām.

Rīgas pilsētas mērķis ir novirzīt automašīnu plūsmu ārpus centra un infrastruktūru ap staciju padarīt gājējiem piemērotāku. Gājējiem draudzīgāka stacijas apkārtne būs Rīgas pašvaldības atbildība. Tuvākajos gados te iecerēts samazināt autosatiksmes intensitāti, bet gājējiem vairs nebūs jākāpj tuneļos, stāstīja Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Inese Sirmā.

„Tuneļi paliks, piemēram, velo stāvparkiem, bet gājējus plānojam pārcelt virszemē. Visa šī teritorija ap Centrālo dzelzceļa staciju ir plānota primāri gājējiem un velobraucējiem.”

Projekts varētu izmaksāt ap 110 miljoniem eiro, ko Rīga cer iegūt no Eiropas Komisijas „Covid” atveseļošanas fonda mehānisma.

„Rail Baltica” Rīgas pilsētai viennozīmīgi ir svarīgākā prioritāte. Ja nebūs finansējuma „Rail Baltica” infrastruktūras integrēšanai pilsētā, tad faktiski mēs saņemsim pilsētu, kas sadalīta divās daļās. Un to mēs nedrīkstam pieļaut, sacīja Sirmā.

Jau aizpērn pirmie „Rail Baltica” būvdarbi sākās Lietuvā, bet pērn – Igaunijā. Latvijā pašlaik visos posmos rit projektēšana, bet nākamais būvniecības posms sāksies lidostā „Rīga”. Projektēšanu visos Baltijas valstu posmos plānots pabeigt 2023. gadā.

Būvdarbu gaitai Rīgas centrā varēs sekot interaktīvā kartē "Eiropas Dzelzceļa līniju" mājaslapā

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.

"Rail Baltica" projekts redz Rīgas centru caur iedzīvotāju acīm. Stacijas pārbūves sākumu iezīmēs stacijas laukuma pārbūve. Jau ziņots, ka starptautiskajā iepirkuma konkursā par "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksa apbūves būvprojekta izstrādi un būvdarbiem uzvarējusi Latvijas un Beļģijas apvienība "Besix ReRe Group".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Pilsētvide
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt