Rīga atvēzējusies auto skaita samazināšanai centrā – varētu slēgt Barona ielu, ieviest jaunas velojoslas

Rīgas centru tuvākajā nākotnē gaida ievērojamas izmaiņas satiksmes organizācijā – to medijiem pēc tikšanās ar dāņu pilsētplānotājiem pavēstīja Rīgas mērs Nils Ušakovs („Saskaņa”).

Latvijas Radio jau vēstīja, ka nākamgad plānots striktāk ierobežot auto satiksmi Krišjāņa Barona ielā. Ušakovs apstiprināja, ka Barona ielu eksperimentālā kārtā no 1. maija varētu pilnībā slēgt caurbraucošiem auto.

Rīgas centrā tikšot ieviesti arī velosipēdu skaitītāji un veiktas citas pārmaiņas, lai veicinātu riteņbraukšanu un samazinātu auto skaitu pilsētas centrā. Tās izstrādās sadarbībā ar Jana Gēla arhitektu biroju no Dānijas. Precīzāk par izmaiņām varēšot runāt nākamā gada februārī, kad pašvaldība kopā ar dāņu pilsētplānotājiem un vietējiem partneriem prezentēs pirmo vīziju.

„Mēs, pirmkārt, runājam par mehāniska rakstura ierobežojumiem [automašīnām], tas ir, papildus jaunas velojoslas. Mēs runājam par to, ka vismaz viena no ielām, visdrīzāk Barona iela, būs slēgta privātajam autotransportam, atstājot to tikai sabiedriskajam transportam, velotransportam un gājējiem.

Bet, ja runājam par iebraukšanas maksas ieviešanu, vispirms sagaidīsim priekšlikumus [no pilsētplānotājiem].

Pirmais uzmetums būs februārī, un to tālāk apspriedīsim ar sabiedrību. Jo skaidrs, ka maksas ieviešana ir viens no diezgan efektīviem risinājumiem, kā ierobežot mašīnu skaitu, bet pirms tam ir jābūt padarītiem daudziem, daudziem darbiem,” sacīja Ušakovs.

Ušakovs arī apstiprināja, ka pašlaik notiek sarunas ar dāņu veloinfrastruktūras plānotājiem „Copenhagenize” par sadarbību tieši Rīgas veloinfrastruktūras attīstībā.

Savukārt Jana Gēla biroja partnere Helle Sēholta (Helle Søholt), kura Gēla biroja uzdevumā strādāja Rīgā jau pirms 15 gadiem, pauda pārliecību, ka šoreiz pilsēta ir gatavāka ņemt vērā ekspertu ieteikumus: „Toreiz diezgan drīz uznāca ekonomiskā krīze, bet šodien Rīga ir daudz labākā formā. Un šodien mēs tiešām varam koncentrēties uz publiskās ārtelpas kvalitātes uzlabošanu pilsētā. Mēs redzam iespēju padarīt ielas ērtākas gājējiem, izveidot labāku velo infrastruktūru, vairāk apzaļumot ielas, iestādīt jaunus kokus, padarīt sabiedriskā transporta infrastruktūru ērtāku gājējiem un riteņbraucējiem.

Redzu arī ļoti lielas iespējas likvidēt pašlaik esošos šķēršļus un uzlabot pilsētnieku piekļuvi Daugavmalai.”

Kā Latvijas Radio norādīja Rīgas domes preses pārstāvis Mārtiņš Vilemsons, sadarbībai ar Gēla biroju līdz nākamā gada februārim tiks atvēlēti apmēram 200 tūkstoši eiro.

4 komentāri
Kremilek Rukis
Aha, un nu tagad visi ziemā brauks tā. ka šķīst uz centru ar divriteņiem! Te, zieniet, nav Kopenhāgena, kur ziemas tikpat kā nav! Ja šito izveiks, Rīgas centrs kļūs vēl tukšāks, jo sīkais bizness no turienes pazudīs. Un tad varēs raudāt par pamesto pilsētas centru! Kas netic, lai paskatās, kā ar šo problēmu ASV sastapās!
Anonīms lietotājs 22614
Rūķi, paver logu - ārā ir ziema? Pēdējos gadus pat radžotās riepas vellapēdam nevajag. Ar velo līdz centram ir pat kripatu ātrāk, kā tev ar auto pa korķiem)
Anonīms lietotājs 6871
Tikai caurbraucošam slēgs? Kā būs ar iedzīvotāju piekļuvi savām mājām? Kā ar vc4 apmeklētājiem, Skolēnu pils bērniem, Ērgļu ielas un iekškvartāla bērnudārziem, Centra HumĢimn, utt.? Tie visi brauks ar sabtransportu, piem., šķēļu atvase ar lībāni pie rokas steberēs ar kājelēm uz skolu? Jūs esat ko tādu redzējuši?
Anonīms lietotājs 18959
Izklausās lieliski, bet, ņemot vērā pēdējo gadu pieredzi, esmu diezgan skeptisks. Varbūt jāsāk ar to, lai beidzot satiksmes departments tiku pie normāla vadītāja?
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Pilsētvide
Dzīve & Stils
Jaunākie
Populārākie
Interesanti