«Rail Baltica» trases lidostas atzara vajadzībām ļauj izcirst 410 kokus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

“Rail Baltica” infrastruktūras projektētājs starptautiskajā lidostā „Rīga” – apvienība “Prosiv” – saņēmusi Rīgas domes Apstādījumu saglabāšanas komisijas atļauju 410 koku izciršanai ārpus meža zemes projekta 1. kārtas būvniecībai 2,5 kilometru (km) garā dzelzceļa trases posmā no Zolitūdes ielas līdz topošajai “Rail Baltica” stacijai lidostā.

Par to informēja “Rail Baltica” projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums “Eiropas Dzelzceļa līnijas”.

Rīgas domes komisija, izsniedzot atļauju, secinājusi, ka nav iespējams izveidot dzelzceļa trasi bez šo koku nociršanas. Tā esot paredzēta maksimāli kompaktā koridorā, kāds iespējams, lai nodrošinātu dzelzceļa tehniskos parametrus un nodrošinātu dzelzceļa drošu ekspluatāciju.

„Dzelzceļš nevar līkumot starp kokiem, tādēļ to būvē maksimāli taisnu. Turklāt dzelzceļa būvniecības tehniskie un drošas ekspluatācijas nosacījumi paredz arī izveidot dzelzceļa nodalījuma joslu, kurā nedrīkst būt koki, kas var apdraudēt un paralizēt satiksmi (lūstot vētrā, piemēram),” paziņojumā medijiem skaidro Kaspars Vingris, uzņēmuma “Eiropas Dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētājs.

Pašvaldība noteikusi zaudējumu atlīdzības apmēru 98 053 eiro par dabas daudzveidības samazināšanu saistībā ar koku ciršanu.

Šai atlīdzībai esot jānodrošina tas, lai Rīgas pilsētas apkārtējās vides ainaviskā, dendroloģiskā un ekoloģiskā situācija ilgtermiņā tiktu atjaunota.

KONTEKSTS:

"Eiropas Dzelzceļa līnijas", "RB Rail" un Satiksmes ministrijas pārstāvji šā gada sākumā sākuši darbu, lai veiktu kandidātu atlasi konkursā par "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras izbūvi starptautiskajā lidostā "Rīga".

Projekta īstenotāja Latvijā – SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" – izsludinātajā starptautiskajā konkursā saņemti 11 kandidātu pieteikumi. Kvalificēties "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras būvniecības darbu veikšanai starptautiskajā lidostā “Rīga” vēlas uzņēmumi no Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Igaunijas, Turcijas un Austrijas.

Pērn 3. novembrī izsludinātais starptautiskais konkurss norisinās divos posmos. Pirmajā posmā notiek kandidātu atlase. Otrajā posmā – kandidātu iesniegto tehnisko un finanšu piedāvājumu izvērtēšana. 2020. gada beigās plānots noslēgt līgumu un 2021. gadā uzsākt  būvdarbus.

Šobrīd tiek lēsts, ka iepirkuma summa varētu būt 250 miljonu – 280 miljonu eiro robežās. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti