Ar saukli "Restartēt restartu" trešdien galvaspilsētā notiek piketa gājiens, kurā organizētāji atgādina par Rīgas domes neizpildītajiem solījumiem uzlabot pilsētas vidi. Apvienībā "Pilsēta cilvēkiem" norāda, ka pilsētā kritiski trūkst drošu gājēju pāreju un ka ielu pārbūves projektos gājējiem un velobraucējiem domātā infrastruktūra atstāta novārtā. Tā, piemēram, esot topošajā Austrumu maģistrālē.
"Pirms gada bija viens negadījums, kur Ķengaragā notrieca ģimeni. Šajā vietā nav nekādu izmaiņu. Šobrīd "Rīgas satiksmē" ir stingri samazināti reisu skaiti. Zinot to, ka jau vakardien degvielas cenas pieauga vismaz līdz diviem eiro [par litru], mums vienkārši nav alternatīvu privātajam transportam. Tas rada ļoti lielas bažas. Viens no pirmajiem darbiem bija Čaka ielas velojosla, bet vēl pirms tam mēs paspējām uzsākt Austrumu maģistrāles būvniecību un Sarkandaugavas maģistrāles būvniecību. Šajā pavasarī, kad iestājās būvmateriālu krīze, tā nauda no sākuma tika atrasta šiem projektiem, nevis sabiedriskajam transportam," stāstīja biedrības pārstāvis Armands Būmanis.
Viņš norādīja, ka pašvaldība pilsētas attīstībā dara diezgan daudz, taču minētie neizpildītie solījumi traucē sasniegt Eiropas Savienības 2030. gada noteiktos mērķus, viens no kuriem ir būtiski samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto skaitu.
Savukārt Latvijas Radio dažādās apkaimēs uzrunāto rīdzinieku domas par uzlabojumiem pilsētā atšķiras:
Iļģuciems
Es neesmu redzējusi nevienu uzlabojumu. Centrā – tikai ziņās, cik es esmu dzirdējusi, bet uz mani tas neattiecas.
Tās gājēju pārejas ir nedrošas?
Es uzskatu, ka jā. Jo es kā autovadītāja ļoti bieži nepārredzu, it īpaši ziemā un tumšajos periodos. Nav vispār apgaismojuma.
Mani apmierina. Gājēju pārejas tagad ir ļoti daudz kur sataisītas. Ir droši. Par sabiedrisko transportu – no Iļģuciema satiksme uz Rīgas centru ir ļoti laba. Guļamrajonos ir ļoti slikts ielu stāvoklis. Nekas nav labots nezin cik gadus.
Zolitūde
Par sabiedrisko transportu ir nelielas problēmas, bet viss ir ok.
Kādas ir problēmas?
Autobuss kursē vienu reizi stundā. Man jāizmanto skūteris.
Jūs droši jūtaties, braucot gar ielu un izmantojot gājēju pārejas? Vai Rīgas domei vajag ko uzlabot?
Nē, viss ir ok.
Imanta
Ceļi, jūs paskatieties, kādi tie ir. Vienās bedrēs. Un, ja jābrauc ar bērnu ratiņiem, – vispār ir traki.
Gājēju pārejas ir drošas?
Ir drošas tur, kur tie stabiņi ir.
Sabiedriskais transports kursē normāli. Bet ceļi, jo īpaši pagalmos, ir sliktā stāvoklī.
Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība") nepiekrīt, ka galvaspilsētā satiksmes drošība nav atbilstoši pārdomāta. Kā piemēru viņš minēja Eiropas Savienības piešķirtos 300 miljonus eiro sabiedriskā transporta attīstībai.
"Tūlīt sāks 5. un 7. tramvaja pielāgošanu zemās grīdas standartam. Sabiedriskajā transportā lietu uzlabošana prasa ilgāku laiku. Ja mēs skatāmies uz veloinfrastruktūru, šobrīd tiek izbūvēts Imantas–Daugavgrīvas veloceliņš. Ziepniekkalnā veloceliņš, starpsavienojums ar Babīti. Ja mēs runājam par drošību, pagājušajā gadā tās ir vairāk nekā 30 gājēju pārejas, vairāk nekā 58 ātrumvaļņi. Un arī šogad darbs turpinās," stāstīja Ķirsis.