Pēc Brīvības ielas remonta CSDD iesaka velosipēdistiem braukt pa ietvi vai uzņemties risku pašiem

Uz galvenās Rīgas maģistrāles – Brīvības ielas – velojoslas pēc rekonstrukcijas nav izveidotas, neskatoties uz to, ka Brīvības ielu ar izbūvētu velo infrastruktūru rīdziniekiem solīja jau pirms vairākiem gadiem. Nu pēc rekonstrukcijas Brīvības iela padarīta vēl bīstamāka velosipēdistiem, tāpēc velosipēdistiem Brīvības ielā jābrauc pa ietvi vai, ja jūtas droši un pārliecinoši, pa vidējo brauktuves joslu.

Pēc Brīvības ielas remonta CSDD iesaka velosipēdistiem braukt pa ietvi vai uzņemties riskuRūdolfs Krieviņš

    Brīvības ielā pēc šīs vasaras remontdarbiem bija jābūt arī velojoslai. Tā vietā tur ir parādījusies papildu sabiedriskā transporta josla, un maģistrālā Rīgas iela tagad riteņbraucējiem kļuvusi vēl bīstamāka. Lielākā nesaprašana velosipēdistiem ir, braucot virzienā prom no centra.

    “Velosipēdistam pašam ir jānovērtē, vai viņš šajā vietā jūtas droši un pārliecinoši. Ja velosipēdists nedrīkst pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslu, kura šobrīd izskatās diezgan šaura, viņam ir divas alternatīvas. Ja viņš ir drošs un pārliecinošs, viņš var braukt starp sabiedriskā transporta joslu un transporta plūsmu. Vai arī, ja velosipēdists jūtas nedrošāk, viņam ir iespēja pārvietoties pa ietvi, to pieļauj ceļu satiksmes noteikumi,” stāsta Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD)pārstāve Ieva Bērziņa.

    Kā norāda organizācijas „Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis, arhitekts Oto Ozols, neesošā velojosla un braukšana pa vidējo joslu ir bīstama riteņbraucējiem. Tāpat arī neizbūvētā velojosla ir pretrunā ar pašas domes apstiprināto stratēģiju līdz 2030.gadam.

    “Tur ļoti skaidrā tekstā teikts, ka, pirmkārt, Rīgā veloinfrastruktūra jāveido uz maģistrālajām ielām un tiltiem. To ir pieņēmusi Rīgas dome, akceptējis Attīstības un Satiksmes departaments. Bet tas nenotiek. Tiek darīts tieši pretēji, lai Rīga kļūtu nedrošāka riteņbraucējiem. Un tas notiek, neskatoties uz to, ka katru gadu ielās var redzēt, cik ļoti, ļoti pieaug riteņbraucēju skaits, velostāvvietas ir pilnas,” norāda Ozols.

    CSDD arī stāsta, ka viņi 2015.gadā Brīvības ielā veica drošības auditu. Auditus viņi veic tikai pēc pašvaldību lūguma, tāpēc, ja Rīgas dome to neprasīs, neviens nevarēs noskaidrot, par cik drošu Brīvības ielu velosipēdistiem uzskata eksperti tagad.

    Pirms trim gadiem audita mērķis bija tieši saprast, vai Brīvības ielā var izbūvēt veloinfrastruktūru. “Ar stingriem nosacījumiem, ievērojot drošības apstākļus, velojoslas šeit varētu izbūvēt. Bet

    problēma ir sabiedriskajā transportā, jo stundas laikā Brīvības ielā šajā posmā izbrauc vairāk nekā 80 sabiedriskā transporta vienības.

    Un otrs riska faktors ir sabiedriskā transporta pieturvietas, kur arī ir ļoti rūpīgi un detalizēti jāanalizē, kā šajās vietās varētu organizēt sabiedriskā transporta un velosipēdu kustību,” skaidro Bērziņa.

    Tātad, lai gan veloinfrastrūktūra, to kārtīgi pārdomājot, varēja būt, Rīgas domē nevēlas skaidrot, kādēļ tās nav.

    KONTEKSTS:

    Dienā, kad bija sasaukta ārkārtas sēde, kura Rīgas domei bija jāskaidro, kādēļ veloinfrastruktūras uz Brīvības ielas nav, domes koalīcijas deputāti apzināti pēc pārtraukuma neatgriezās sēdē. Tādējādi vairs nebija nepieciešamais deputātu kvorums, lai sēde notiktu, un skaidrojumi izpalika.

    8 komentāri
    Lauris Olups
    Paga, es nesaprotu - velosipēdists nedrīkst braukt pa sabtransa joslu? ?
    Zigfrida Kalatrida
    > 22614 un 18959. Tas nu buutu jaasaprot, ka centra ielas PLATAAKAS pataisiit nevar - kaadas nu ir, taadas jaalieto. Un satiksmes intensitate nebuut nesamazinaas . Ja velosipedisti neforsee un drusku pielieto zvaninjus, nav sevishkju problemu arii pa pashu centru izbraukt ( ja jau vajag ).
    Zigfrida Kalatrida
    Problema patieshaam ir taa, ka ielas ir shauras ( NEPAARVARAMA) - bet glv problema varbuut ir ieksh taa, ka sovki, sovkiski dabuujushi nez cik tur zs autinjus juutas kaa karalji ( jaunups & Co neljaus samelot ) ........ panjemt kaut va Roma ... kur, piemeera peec, VISA SATIKSME APSTAAJAS, ja kaads BEZautinja keeks TRULI uz autocelja uzkaapj ... - ... vai tieshaam jaakachaa tas, ka pa ielaam jebkurshs ar ielastanku apprivatizeejies, ir tiesiigs braukt nost kuru katru, kam tas nav izdevies ?
    Kristaps Ķēdis
    Nesaprotu vienu - ko jūs, tautieši, vairs vispār tajā Rīgas centrā darāt? Lai tak Ušakovs tur viens pats sēž un cepās - ir velo ceļš vai nav. Sajūta, ka pats vien savu pagalmu tur taisa kā vien pašam patīk, nevis priekš citiem.
    Atvars Eglitis Eglitis
    Veloceliņus būtu jāveido tur un tā, lai pavasarī, ziemā un rudenī ( kad riteņbraucēju gandrīz nav) tie netraucē satiksmei
    Anonīms lietotājs 22614
    Tagad jau ar velo brauc ne vien vasarā, bet arī pavasarī, rudenī un arī ziemā. Un ja būtu kopti veloceliņi, tad brauktu vēl vairāk. Tagad daudzus vēl attur tas, ka pa nedaudzajiem veloceliņiem bieži staigā gājēji un daļa autovadītāju vēl nav izlasījuši CSN (kur rakstīts ka velosipēdists ir pilntiesīgs satiksmes dalībnieks).
    Anonīms lietotājs 22614
    Ceru, ļoti ceru ka nebūs letālu upuru, kuri būs uz Jeģinaja Rosija Rīgas filiāles sirdsapziņas. Atcerieties to cilvēku uzvārdus, kuri izjauca balsošanu.
    Anonīms lietotājs 18959
    Ja Ušakovam neizdevās atdot LV Maskavai, tad vismaz var nolaist Rīgu līdz Ru līmenim un par vēl sliktāk.
    Pievienot komentāru
    Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
    Pilsētvide
    Dzīve & Stils
    Jaunākie
    Interesanti