4. studija

Kuram taisnība - servisam vai auto īpašniekam?

4. studija

4. studija

Kāpēc apstājusies Lubānas ielas rotācijas apļa izbūve?

Lubānas ielas apļa rekonstrukcijas pabeigšanai Rīgā jāgaida pavasaris

Pagājušā gada vidū Rīgā tika sākti būvdarbi Lubānas ielas rotācijas aplī, taču gada beigās klusiņām viss pierima un līdz šim brīdim nekas šeit nenotiek. Kad šie darbi beidzot tiks pabeigti un sastrēgumi mazināsies? Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola pastāstīja, ka šobrīd objektā ir pārtraukums ziemas apstākļu un tehnoloģisku prasību dēļ, jo pamatam tā dēvētajās turbo joslās nepieciešams nostāvēties.

Vieta ir ļoti kūdraina, un izceltā kūdras slāņa vietā ielietajiem pamatiem ir jānostāvas, lai pavasarī, atsākot būvdarbus, varētu uzklāt šķembu un asfaltbetona segumu. Pat tad, ja būvdarbi tiktu sākti agrāk, būtu nepieciešams pārtraukums. Apļa pārbūves projektu sagatavoja veikals „Ikea” un vērsās Satiksmes departamentā, lai uzlabotu satiksmi. No pašvaldības līdzekļiem tiek veikti būvdarbi, un kurš gan nepiekritīs, ka šis ir viens no kaitinošākajiem apļiem visā Latvijā.

Pārbūvētais aplis uzlabos situāciju arī gājējiem.

Ja līdz šim apli daudzās vietās nebija iespējams šķērsot, tad šobrīd katrā izbrauktuvē ir paredzēta drošības saliņa un apgaismotas gājēju pārejas, sacīja Ahuna-Ozola.

Bet ir vēl viens aktuāls jautājums, kāpēc, braucot no Ulbrokas ielas, ja ir nepieciešams nogriezties tuvākajā brauktuvē pa labi, nav ierīkota atsevišķa brauktuve, kas būtiski samazinātu sastrēgumus? Ahuna-Ozola saka, ka tas ir gan zemes piederības jautājums, jo tieši šeit beidzas Rīga un sākas Stopiņi, gan tieši gar paša apļa malu ir Dreiliņupīte. Ja apli vēlētos paplašināt, nāktos upi aizbērt.

Tātad sastrēgumi mazināsies, taču tos lielā mērā veicina paši autovadītāji, nevis infrastruktūra.

Drošības eksperts Oskars Irbītis atgādina, ka aplis ir viens no drošākajiem krustojumiem, kur parasti nav cietušo. Negadījumu skaits varbūt ir lielāks, bet tie ir nenozīmīgi, tāpēc būtu jāveicina šādu apļu veidošana, uzver eksperts. Viņš arī iesaka autovadītājiem mācīties tos izbraukt. Pirmkārt, izmantot visas joslas, kaut gan satiksmes noteikumi to neprasa.

Netrūkst piemēru, ka autovadītāji izbrauc visu apli pa ārējo joslu, tā traucējot citiem iebraukt aplī un veicinot sastrēgumu veidošanos. Trīs automobiļi, kas brauc ar maksimāli atļauto ātrumu aplī, var pilnībā nobloķēt šo apli - neviens nevar iebraukt, neviens arī nevar šķērsot šo krustojumu. Ja šo automobiļu ātrums ir samazināts, tad varam piepildīt krustojumu, ja izmantojam visas joslas, krustojums ātri atbrīvojas. 

Līdz ar remontdarbu pabeigšanu un ar nosacījumu, ka autovadītāji pareizāk brauktu Lubānas ielas rotācijas aplī, sastrēgumiem vajadzētu samazināties vismaz uz pusi. 

Ahuna-Ozola saka, ka darbi apļa izbūvē, visticamāk, atsāksies aprīlī, kad būs atbilstoši laikapstākļi. Darbus plānots pabeigt pēc tam 60 dienās - tas nozīmē, ka jūnijā pirms Jāņiem remontdarbiem vajadzētu noslēgties.

Būvdarbi izmaksā vairāk nekā 700 tūkstošus eiro, un jācer, ka autovadītājiem dzīve šeit kļūs ērtāka un vieglāka, bet jāatceras arī, kā pareizi braukt rotācijas apļos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pilsētvide
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti