Kam «brauks pāri» dzelzceļš «Rail Baltica»? Ietekme uz Zolitūdi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Zolitūdē dzīvo 20 tūkstoši cilvēku. Daudzi no viņiem ar elektrovilcienu brauc katru dienu. Bet citiem autotransporta pārbrauktuve pāri dzelzceļam starp Zolitūdi un Imantu ir gandrīz vai vienīgā iespēja izkļūt no savas apkaimes. “Rail Baltica” līnijas būvniecība var izjaukt ierasto ritumu.

Imanta un Zolitūde ir divas kaimiņienes, kuras šķir neredzama “siena” – dzelzceļš. Kad šeit izbūvēs “Rail Baltica” trasi, siena kļūs fiziska – tā būs skaņu slāpējošā barjera.

Ja tagad šķērsot sliedes var gandrīz jebkurā vietā, vēlāk paliks tikai labiekārtotas pārejas.

“Zolitūdē mēs esošās sliedes neaiztiksim. Tāds vismaz ir sākotnējais plāns. “Rail Baltica” infrastruktūra atradīsies zaļajā zonā līdzās “Latvijas dzelzceļa” sliedēm. Tiks pārveidotas arī gājēju pārejas. Tās kļūs par tuneļiem. Tuvākais būs pie stacijas, bet otrs savienos Jāņa Endzelīna ielu ar Imantu. Taču pašreizējā stacijas ēka ir plānotās dzelzceļa līnijas ceļā. Ēka būs jānojauc un citā vietā jāuzceļ jauna ēka vai nojume ar kases aparātiem. To mēs apspriežam ar “Latvijas dzelzceļu”,” stāsta “Rail Baltica” projektu īstenojošā Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” reģionālais vadītājs Ģirts Bramans.

Savukārt par dzelzceļa šķērsošanas vietām, kas domātas autotransportam, skaidrības pagaidām nav.

Esošās pārbrauktuves Zolitūdes ielā tuvumā “Rail Baltica” līnijai jāpagriežas lidostas virzienā. Tāpēc pašreizējā pārbrauktuve būs jāslēdz. Tas nozīmē, ka tiks pilnībā pārtraukta autosatiksme starp Zolitūdi un Imantu. Taču ne Rīgas pašvaldība, ne “Rail Baltica” to nav gatavas pieļaut.

“Mēs atrodamies Anniņmuižas ielā. “Rail Baltica” šeit būvēs gājēju pāreju. Bet Rīgas attīstības plānos te ir arī paredzēta pārbrauktuve automašīnām. Tai jāsavieno Anniņmuižas iela ar Anniņmuižas bulvāri. Diskusijas par to, kas to būvēs un kur ņemt finansējumu, pašlaik turpinās, taču ir noteikti skaidrs, ka

nākotnē šī pārbrauktuve tiks uzbūvēta. Risinājums jāpanāk pusgada laikā,” saka Ģirts Bramans.

Šī pārvada aptuvenais garums ir pusotrs kilometrs. Bet aptuveno cenu, šķiet, nezina neviens. “Vieni tehniskie eksperti teic – četri miljoni, citi – četrdesmit miljoni. Izmaksas ir ļoti atkarīgas no tā, kas atradīsies uz šī pārvada un cik tas būs plats. Vai būs divas braukšanas joslas vai četras, vai pa to brauks tramvajs, vai būs vēl kaut kas,”  skaidro “RB Rail” reģionālais vadītājs.

Bet par to, kas būs uz pārvada, pašvaldībai vēl ir jālemj. Lielā mērā tas ir atkarīgs no pieejamā finansējuma. Pašlaik vietā, kur kādreiz būs izbrauktuve no tuneļa vai nobrauktuve no pārvada no Zolitūdes puses, atrodas liela autostāvvieta. Par tās likteni skaidrības nav.

“Teiksim tā, “uz aci” – jā, izskatās, ka šī autostāvvieta traucē. Ir pilnīgi skaidrs – ēkas mēs neaiztiksim. Vai inženieri spēs atrast risinājumu, kā neskart autostāvvietu, tas ir jautājums,” norāda Ģirts Bramans.

Gadījumā, ja ceļu un pārbrauktuvi šeit tomēr uzbūvēs, būs jānojauc ne tikai autostāvvieta. Iedzīvotāji var zaudēt zaļo zonu un kokus.

Tādu perspektīvu vietējie vērtē dažādi. Kādu priecē, ka būs mazāk sastrēgumu, bet citu satrauc, ka būs vairāk trokšņa zem logiem.

"Lai būvē, tas ir ļoti labi," saka Zolitūdes iedzīvotājs Aleksejs, "jo tas būs ērti. Tur taču tagad ir viena pārbrauktuve. Tur ir tādi “korķi”. Visi bremzē, stāv te stundām."

"Sastrēgumi, īpaši piecos sešos vakarā, kad jābrauc pēc bērna uz “dārziņu”, bet ir “korķi”. Var arī pusstundu nostāvēt," stāsta Ludmila.

"Tas būs ne pārāk labi," uzskata Ļubova, "būs troksnis… Nezinu. Varbūt arī būs labi. Nepieciešams redzēt plānu un visu pārējo."

"Тas, ka būvēs dabā, ir tikai sliktāk. Jāatstāj vairāk zaļumu, vairāk meža. Bet tā, protams, ir ekonomika. Viņi vienalga paņems savu, vienalga uzbūvēs. Vai tad ar mūsu viedokli rēķināsies?" saka vēl kāda apkaimes iedzīvotāja.

Pēc Zolitūdes “Rail Baltica” līnija atvadīsies no jau esošā dzelzceļa un pagriezīsies lidostas virzienā. Pa pilnīgi jaunu uzbērumu, kurš sadalīs nelielo Mūkupurva apkaimi.

Sižets krievu valodā:

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti