Sliedes uz Zemitāna tilta ir uzstādītas abos virzienos un klāj tilta vidusdaļu. Bet - kāda no tām jēga? Un - vai gadu gaitā tās jelkad ir tikušas izmantotas?
"Uz šī Zemitāna tilta, kad to 1985. gadā nodeva ekspluatācijā, lietošanā, tur bija izbūvētas šīs sliedes ar domu, ka tiks virzīta tramvaja satiksme uz Pļavniekiem, tomēr ne reizi šis tramvajs netika palaists, un šis projekts līdz galam netika īstenots. Sliedes netika demontētas ar domu, ka, iespējams, kādreiz tas [tramvajs] tiks palaists, bet tāpat šī te satiksme netika atvērta, netika palaista, un tagad, lai šīs sliedes demontētu, ir nepieciešams izstrādāt būvprojektu un tad veikt sliežu demontāžu.
Departaments nevarēja šīs te sliedes jaukt nost, jo tomēr tas, vai tiks palaists tramvajs vai netiks palaists tramvajs, ir atkarīgs no "Rīgas satiksmes"," stāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Lelde Rudzika.
Latviešu pulkveža Jorģa Zemitāna vārdā nosauktais tilts ar kopējo garumu 336 metri tika atklāts 1985. gada 30. decembrī. Kopš tā laika iecere par tramvaja līnijas izveidi no Rīgas centra līdz Pļavniekiem ir zaudējusi aktualitāti. Sapņi un ieceres pagaisa, bet sliedes palika.
"Departaments šī gada laikā ir plānojis uzsākt Zemitāna tilta projektēšanas darbus, tātad, tiks uzsākts būvprojekts, kā īstenošanas laikā arī tiks paredzēts šīs te tramvaja sliedes demontēt
un attiecīgi šis būvprojekts arī tiks īstenots, iespējams, 2023.-2024. gadā. Tā nav vienīgā tāda interesantā vieta ne tikai Rīgā, bet Latvijā kopumā, kur ir kaut kas iesākts, ir bijusi ideja un šī te ideja nav realizēta (..)," klāstīja pašvaldības pārstāve.