Tieša runa

Tieša runa: «Kādus mērķus izvirzījis ģenerālprokurora amata kandidāts?»

Tieša runa

Tieša runa: «Kādai jābūt nākotnes Rīgai?»

Vai Rīgā vajadzīgs bezmaksas sabiedriskais transports un gājēju ielas?

Eksperti un aktīvisti: Bezmaksas sabiedrisko transportu Rīgā nevajadzētu

Pēc Rīgas domes jaunās vadības vēlēšanām šovasar galvaspilsētā nevajadzētu ieviest bezmaksas sabiedrisko transportu, bet jāuzlabo tā kvalitāte – diskusijā LTV raidījumā “Tieša runa” pauda vairāki pilsētplānošanas eksperti un aktīvisti.

Sabiedriskais transports

Bezmaksas sabiedriskais transports nepalielinās tā izmantošanu, ko savukārt varētu veicināt ērts un labi sasniedzams transports, norādīja pilsētplānošanas uzņēmuma SIA „Grupa 93” vadītājs, pilsētplānošanas eksperts Neils Balgalis.

Arī vides zinātnieks, biedrības „Zaļā brīvība” vadītājs Jānis Brizga piekrita, ka izmaksas nav vienīgais, kas ierobežo cilvēkus izmantot sabiedrisko transportu. Drīzāk būtu jādomā, kā uzlabot tā kvalitāti.

Turklāt piemēri citās valstīs liecina, ka ideja par bezmaksas sabiedrisko transportu nestrādā, jo neizdodas sasniegt to, ka cilvēki būtiski vairāk to lietotu. Gluži pretēji – to vairāk izmanto bezpajumtnieki un transports kļūst nepievilcīgāks pārējiem iedzīvotājiem. Tā vietā ir vajadzīgs ātrs un efektīvs transports, piebalsoja Rīgas Apkaimju alianses vadītājs Māris Jansons.

Atbalsts braukšanai pilsētas transportā tomēr būtu vajadzīgs, bet mērķēts, izskaidrots un tāds, kas panāk, ka transports tiek noslogots lietderīgi, piemēram, atlaides noteiktās stundās, uzskata LTV raidījuma “De facto” žurnāliste Inga Šņore.

Tikmēr žurnālists Māris Zanders apšaubīja  to, ka galvaspilsēta tuvākajos gados varētu atļauties bezmaksas sabiedrisko transportu.

Veloceliņi

Savukārt uzlabojumi veloinfrastruktūrā Rīgā ir ļoti vajadzīgi. Zanders gan norādīja, ka pirms domes vēlēšanām partijām nevajadzētu solīt konkrētu kilometru daudzumu, bet jārisina jautājumi par veloceliņu kvalitāti, arī uzturēšanu ziemā.

“Beidziet solīt kilometrus!” sacīja žurnālists un riteņbraucējs.

Tam piekrita Jansons no Apkaimju alianses, sakot, ka kilometri nav pašmērķis.

Veloinfrastruktūras attīstīšanu atbalstīja Brizga. Viņš arī norādīja, ka pilsētā vajadzīgas drošas stāvvietas velosipēdiem.

Gājēju ielas

Diskusijā eksperti un aktīvisti pauda atbalstu gājēju ielu izveidei.

Balgailis uzskata, ka Rīgā gājēji būtu jāiepriecina un viņu ērtībai centrā jābūt prioritātei. Pašlaik ārpus Vecrīgas tādu ielu nav, bet pilsētā vajadzīgs līdzsvars.

Arī žurnāliste Šņore piekrita, ka Rīgā nav vispār domāts par gājējiem un velosipēdistiem un to, ka ceļi loģiski sāktos un loģiski beigtos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pilsētvide
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti