4. studija

Vai sods par invalīdu stāvvietā atstātu auto ir izdevīgāks, nekā stāvvietas apmaksāšana?

4. studija

Surdo tulkojums. Ceturtā studija

Kāpēc Rīgas sabiedriskā transporta pieturās joprojām nav nojumju un soliņu?

Dārgo izejmateriālu cenu dēļ uzņēmēji neraujas uzstādīt Rīgas pieturvietās soliņus un nojumes

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

No Čiekurkalna, no Ziepniekkalna, no Pārdaugavas, no Pļavniekiem, iestājoties vēsākam laikam un puteņiem, atskan sašutuma pilni zvani par soliņiem un nojumēm sabiedriskā transporta pieturvietās. Tā ir problēma, ar kuru Rīgas pašvaldība ilgstoši netiek galā, savukārt ik pa laikam ziņots, ka izsludināts kārtējais konkurss un plānots atjaunot pieturvietas. Uzņēmēji neprognozējamo izejmateriālu cenu svārstību dēļ šajos konkursos nemaz nepiedalās, Latvijas Televīzijas raidījumā "4. studija" skaidroja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods.

9. autobusa pieturvieta Čiekurkalna 9. šķērslīnijā agrāk bija soliņš, ko uzstādīja vietējie iedzīvotāji, jo departaments to neuzstādīja, bet līdz ar apkures sezonas sākumu tas kaut kur ir pazudis.

"Nu, beņķīti vajag. Mēs beņķīti uzlikām – es atradu tādu dēli –, tad no bērza tādu pagarāku, resnāku [apakšā], un pārlikām to dēlīti pāri.

Tagad sākās apkure un pazuda tas mūsu beņķītis, nav, nu nozaga, lai kurinātu," stāstīja pensionāre Aija, kura vēlas, lai pieturvietā būtu soliņš. "Kavējas autobuss, un vienmēr es izeju ātrāk, un es jau neesmu viena šāda te – ir večukiņi, ir tantukiņi."

Čiekurkalnā teju visās autobusa pieturvietās soli ir, bet kāpēc tieši šajā pieturā jaunu soliņu kā nevar, tā nevar uzstādīt.

"Departamentam nav informācijas par to, kurš ir noņēmis šo soliņu, attiecīgi departamenta kolēģi ir apsekojuši minēto pieturvietu, un ir konstatēts, ka šī vieta ir pietiekami šaura, lai izvietotu soliņu, un ir pieņemts lēmums, ka šajā pieturvietā soliņš netiks izvietots," norādīja Jānis Vaivods no Satiksmes departamenta. "Lai nodrošinātu gājēju brīvtelpu, tad šajā ielā bez ielas pārbūves nav iespējams nodrošināt soliņa izvietošanu."

Ietve ir pārāk šaura, un normatīvi nepieļauj iespēju šeit uzstādīt pat ne vismazāko soliņu. "Brīvtelpa, kas ir nepieciešama ļoti šauros posmos, ir metrs un pusotrs metrs – brīvtelpa, kas ir nepieciešama gājējiem." 

Rīgā problēmas ar pieturvietām – soliņiem un nojumēm ir daudzviet, tostarp Ziepniekkalna galapunktā, kur pietur vairāku trolejbusu un autobusu maršruti.

"Es vispār nesaprotu, kāpēc tā [nojume] tika aiznesta – šeit ir ļoti daudz cilvēku," brīnījās Jānis, kurš vēlas pieturvietā nojumi.

"Blakus ir divi bērnudārzi, kur ir mazi bērni – ziema, lietus, un bija, kur ar bērniem ieiet. Labi, man nav problēmu pastāvēt ārā, bet kāpēc tika aiznesta?"

Šeit galapunkts ir sešu dažādu maršrutu sabiedriskajam transportam. Pasažieru daudz, bet nojumes nu jau ilgāku laiku – kopš 2021. gada pavasara – nav. Pasažieriem jāstāv lietū, sniegā, vējā.

"Mēs atceramies, ka pagājušajā gadā "JCDecaux" sāka noņemt savas pieturvietas, un šobrīd departaments no savas puses jau vairākkārtīgi ir sludinājis iepirkumu konkursu par pieturvietu izvietošanu Rīgas pilsētā. Divi iepirkumi beidzās bez rezultāta, šobrīd notiek trešais iepirkums par šādu pieturvietu uzstādīšanu.

Mans un pilsētas skatījums uz to, kāpēc neviens nepiesakās, ir materiālu cenu pieaugums un iespējamie šie sadārdzinājumi, kad ir neskaidra situācija, cik tad varētu izmaksāt šādas pieturvietas.

Tieši tādēļ nepiesakās iepirkumos šie tie pieturvietu piegādātāji.

Tātad divi iepirkumi bez rezultāta, un šobrīd ne par vienu pieturvietu Rīgā, kur ir noņemtas iepriekšējās nojumes, nevar pateikt, kad tās atkal tiks uzstādītas.

"Šobrīd ir aktīvs iepirkums un mēs ceram tuvākajā laikā atvērt iepirkumu par šo, un piedāvājumus pretendenti var iesniegt līdz 12.decembrim. Attiecīgi, tad mēs varēsim tālāk vērtēt šī iepirkuma virzību," norādīja Vaivods. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti