4. studija

Kas notiks ar betona bluķiem, kuri kopš padomju laikiem "regulē" satiksmi Sīmaņa ielā?

4. studija

Kā veidojas COVID-19 statistika un - kur paliek pozitīvie testi?

Imantā, Zolitūdē un Pļavniekos top eksperimentālas autostāvvietas

Auto izvākšanai no iekšpagalmiem Rīgas mikrorajonos top īpašas stāvvietas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Laikos, kad Rīgā plānoja daudzdzīvokļu namu izbūvi un to iekšpagalmus, neviens pat nevarēja iedomāties, ka 21. gadsimtā automašīnu būs tik daudz, ka tās radīs zināmas problēmas. Rīgas dome nolēmusi ieguldīt 1,3 miljonus eiro, lai sāktu risināt autostāvvietu jautājumu. No tā, vai izdosies mainīt cilvēku ieradumus Imantā, Zolitūdē un Pļavniekos, būs atkarīgs, vai bezmaksas autostāvvietas tiks attīstītas visā pilsētā.

Auto novietošana Rīgas mikrorajonos ir sāpīga problēma – mašīnas atstāj uz ielas braucamās daļas, bet pagalmos notiek gluži vai sacensība – kurš pirmais, jo visiem vietas nepietiek. Problēmas sākas ugunsnelaimes gadījumos vai tad, ja pie sirdzēja jānokļūst mediķiem.  

"Ir divi mērķi – kāpēc. Viens ir satiksmes drošības un satiksmes kustības uzlabošanai gan, piemēram, Kurzemes prospektā, gan Rostokas ielā, kur varētu izveidot arī sabiedriskā transporta joslu, jo šobrīd automašīnas stāv uz braucamās daļas. (..)

Mērķis ir arī tomēr panākt, lai no iekšpagalmiem šīs mašīnas tiktu izvāktas ārā un pārvietotas uz jaunizveidotajām stāvvietām,

lai varētu iekšpagalmus labiekārtot cilvēciskāk, lai tur būtu kādi spēļu laukumi vai, teiksim, atpūtas vietas, soliņi un tā tālāk," stāstīja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks ("Jaunā Vienotība").

Kopumā Rīgas dome ir plānojusi izbūvēt astoņas šādas autostāvvietas Rīgas mikrorajonos. Iedzīvotāji tajās savus braucamos varēs atstāt bez maksas.

Pagaidām gan domnieki nolēmuši izbūvēt trīs šādas stāvvietas – Imantā, Zolitūdē un Pļavniekos, lai redzētu, vai auto īpašnieki ir atsaucīgi. Tās būs paredzētas vismaz 560 mašīnām. Šīs stāvvietas gan netiks speciāli apsargātas, bet tajās būs paredzētas vietas braucamajiem, kuros pārvietojas cilvēki ar speciālām vajadzībām, kā arī koplietošanas auto.

Latvijas Televīzijas raidījuma "4. studija" uzrunāto rīdzinieku viedokļi par topošajām stāvvietām bija dažādi. Daļa iedzīvotāju atzina, ka daudzdzīvoļu namu iekšpagalmos ir par daudz auto un šādas stāvvietas noderētu. Daļa savukārt vērtēja, ka autovadītāji vēlas savus spēkratus  redzēt pa mājokļa logu, tāpēc diezin vai novietos automašīnas šādās stāvvietās.

"Es ļoti vēlētos, lai iedzīvotāju atsaucība būtu. Man šķiet, ka ieguvēji būs tie, kuri nolems paiet kādus metrus 50–100 vairāk, bet neturēt to savu mašīnu tieši zem loga, jo uzreiz varu nosaukt pozitīvās lietas. Ja atbrīvojas pagalms no mašīnām, tad tur var gan sporta laukumu ierīkot, gan galu galā būs zaļāka vide. (..) Es atceros, mēs savā bērnībā Iļģuciemā pagalmos sportojām un ļoti labi pavadījām laiku, bet tagad, ja es aizbrauktu uz savu bērnības vietu, tur ir tikai mašīnas," teica Pulks.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti