Dalība hakatonam atvērta ikvienam interesentam bez konkrētas piesaistes izglītības iestādei, profesionālajai jomai vai vecuma kategorijai. Interesenti aicināti pieteikties dalībai, publicēt savas idejas un uzsaukumus komandas biedriem, jau sākot no 8. marta.
Komandas hakatonā un inkubatorā aicinātas strādāt ar tādiem izaicinājumiem kā elektromobilitātes sekmēšana, zemu emisiju zonu nodrošināšana un “Mobility-as-a-Service” (MaaS) pakalpojumu ieviešana, ar kuriem detalizēti iespējams iepazīties projekta mājaslapā. Iedrošinājums komandām attīstīt ideju pēc hakatona būs ne vien iespēja turpināt izstrādi inkubatorā, bet arī naudas balvu fonds 6000 eiro apmērā risinājuma tālākai attīstībai.
Hakatons piedāvās arī atvērtu tiešsaistes pasākumu programmu, kas būs pieejama ne tikai dalībniekiem, bet jebkuram mobilitātes interesentam.
Atklāšanas ceremonijā par mobilitātes aktualitātēm un jaunu risinājumu radīšanu pieredzē dalīsies Nīderlandes eksperti, bet otrā hakatona dienā kopā ar “LMT”, “Accenture” un pieaicinātiem viesiem paredzētas sarunas par izaicinājumiem un mobilitātes inovācijām Baltijas valstīs.
“Viens inovators vai viena pilsēta individuāli nevar efektīvi atrisināt visa reģiona radītos ilgtspējīgas mobilitātes izaicinājumus, tāpēc svarīgi nodrošināt pieredzes apmaiņu un dalīšanos ar labajām praksēm starp nozares ekspertiem ne tikai vietējā, bet arī starptautiskā līmenī. Hakatonā nodrošināsim Nīderlandes mobilitātes profesionāļu iesaisti, lai sniegtu dalībniekiem plašāku perspektīvu un iespējas pārrobežu sadarbībai,“ norādīja Nīderlandes vēstnieks Latvijā Hoverts Jans Beils de Vrū.
Savukārt pēc hakatona 2021. gada vasarā 10 nedēļu garumā norisināsies pirmā mobilitātes piesārņojuma mazināšanai veltīta uzņēmējdarbības inkubatora programma Latvijā “Urban mobility incubator”.
Tajā plānots uzņemt līdz astoņām komandām, kas strādās pie sava mobilitātes risinājuma prototipa izveides un testēšanas VEF apkaimē, kur sadarbībā ar pašvaldību tiks ierīkoti speciāli testēšanas punkti. Inkubatora fiziskā atrašanās vieta paredzēta kopstrādes telpā “Teikums”, bet atbilstoši epidemioloģiskajiem apstākļiem valstī iespējama arī programmas norise tiešsaistē.
Komandas ikdienas darbā atbalstīs starptautiski pieredzējuši biznesa, tehnoloģiju un produktu pārdošanas mentori.
Jaunāko tehnoloģisko un zinātnes jomas pienesumu sniegs Elektronikas un datorzinātņu institūta pētnieki un inženieri, savukārt drošu prototipu testēšanu pilsētvidē nodrošinās Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments.
Pēc prototipu uzstādīšanas inkubatora dalībnieki rudenī risinājumu prezentēs investoriem, lai piesaistītu sēklas kapitālu produkta tālākai attīstībai. Pieteikšanās termiņš inkubatoram ir līdz 31. maijam.
Rīgas mērs Mārtiņš Staķis (''Par!/Progresīvie'') norādīja, ka zaļā mobilitāte ir nākotnes pilsētu neatņemama sastāvdaļa: “Šī gada februārī Rīga pievienojās Parīzes klimata deklarācijai, kas paredz klimatneitralitātes sasniegšanu līdz 2050. gadam. Mobilitātes inkubators ir viens no soļiem šī mērķa sasniegšanai privātā un publiskā sektora partnerībā – jo ātrāk mūsu uzņēmēji un studenti pievērsīsies mobilitātes piesārņojuma risināšanai, jo lielāka iespēja radīt eksportspējīgus risinājumus, ko nākotnē varētu pārņemt ne tikai Baltijas, bet arī Eiropas un Āzijas pilsētas.”
“Urban mobility incubator” ir EIT Urban Mobility atbalstīts privātā, publiskā un akadēmiskā sektora sadarbības projekts, kuru organizē inovāciju kustība “VEFRESH” sadarbībā ar Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentu un Elektronikas un datorzinātņu institūtu.