«Aizliegtā paņēmiena» sacīkstes: Kurš pilsētā ātrāks – velo, skrejritenis vai motorollers?

LTV raidījums “Aizliegtais paņēmiens” sarīkoja sacensības, lai pārbaudītu, ar kuru no pilsētas braucamrīkiem – velosipēdu, skrejriteni un motorolleru – ir ātrāk, ērtāk un drošāk pārvietoties Rīgā.

Maršruts: no “Ušakova kepkas” līdz Rātsnamam, aptuveni septiņi kilometri. Arī starpfinišs - Stabu ielā, kur būs jāpaņem krava.

Uz starta līnijas trīs dalībnieki:

  • “Aizliegtā paņēmiena” vadītājs Guntis Bojārs ar motorolleru, kura motora tilpums 125 kubikcentimetri. Obligātas prasības: vismaz B kategorijas tiesības un ķivere.
  • “Aizliegtā paņēmiena” žurnāliste, pieredzējusi motobraucēja Liena šoreiz brauc ar nomātu elektrisko skrejriteni (pirmo reizi). Obligātas prasības: nevajag ne tiesības, ne ķiveri, bet abi ir.
  • velosipēdists Aigars, kurš ar velo brauc desmit gadus. Obligātas prasības: tiesības ir, ķiveri nevajag, bet ir.

Sacensību nosacījumi: jāievēro visi ceļu satiksmes noteikumi, arī luksofora gaismas.

Ātruma ziņā priekšrocība noteikti ir motorolleram – atļautos 50 kilometrus stundā var sasniegt pat dažu sekunžu laikā. Savukārt ar skrejriteni, pat ļoti gribot, var izspiest tikai 25. Līdzīgi ir ar velosipēdu.

Sākumā visraitāk veicas Guntim - ceļš vairāk vai mazāk gluds, mašīnu nav daudz. Braši turas arī pieredzējušais velosipēdists Aigars, bet vislēnāk ripinās Liena. Problēma pēc problēmas: izrādās – nomātajam skrejritenim nestrādā zvaniņš, vēlāk sāk mākt bažas, vai pietiks līdz mērķim arī baterijas, jo startā bija 65%.

Ceļā uz mērķi ielāps pie ielāpa. Tātad Rīgā no ceļa acis nolaist nedrīkst. Turklāt, ja mašīnai bedre nozīmē remontu, tad ar šiem braucējiem tas var nozīmēt kritienu un traumas braucējiem.

Starpfinišā Stabu ielā pirmais ierodas Guntis ar rolleru, pēc brīža klāt ir arī Aigars. Vēlāk ierodas Liena. Tikmēr Aigars un Guntis jau tuvojas Vecrīgai, kur ir finišs. Tiesa, Guntim jābrauc apkārt, bet Aigars drīkst braukt cauri.

Pirmais finišā pie Rolanda statujas ar velo iebrauc Aigars. Tikai pēc kādas minūtes ierodas Guntis. Savukārt Liena finišā ierodas ar kājām, jo skrejritenim iztukšojusies baterija.

“Ir vietas, ir situācijas, kur noteikumi man ļāva izvēlēties īsākus ceļus, nekā, piemēram, tas ir ar motorolleru. Iespējams, tāpēc kopējā nobrauktā distance man ir īsāka nekā citiem braucējiem,” stāsta velobraucējs Aigars.

“Priekšrocība man šajās sacensībās bija tāda, ka, ja ir ielas, kur turklāt ir daudz mašīnu, tad es varu aizlavīties priekšā tām mašīnām. Nu, reāli, kur ir vajadzīgs ātrums - tie paši 40, 50 - velosipēds tik ātri nebrauc. Tajā brīdī, kur ātrums vairs nav tik būtisks, tur sākas ietves, piemēram, tramvaja sliedes. Un turklāt visādas braukšanas priekšrocības velosipēdam. Tur, protams, es metu visādus līkumu  tāpēc, ka es braucu pa ielu,” stāsta Guntis.

“Tas noteikti nav tas transportlīdzeklis, ko es izvēlētos ikdienā. Es uzskatu, ka drošāks ir velotransports, vēl drošāk ir pārvietoties ar kājām vai automašīnā. Es pati braucu ar motociklu un iekļaujos ceļa satiksmē. Šeit nav īsti skaidrs, kur tu drīksti braukt, kā tu drīksti braukt, kā tu vari pabrīdināt,” stāsta Liena.

Tiesa, pārskatot uzfilmēto, redzami vairāki pārkāpumi. Guntis Rātslaukumā iebrauca, braucot pa ietvi. Risinājums bija motorolleru iestumt un novietot. Tāpēc viņa rezultāts nav ieskaitīts. Arī Aigaram ir pārkāpums - brauciens pa sabiedriskā transporta joslu, kurai nav zīmes, ka pa to drīkst braukt arī velosipēdists. Tātad pirmā vieta Lienai, kurai pārkāpumu nebija.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pilsētvide
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti