4. studija

Vai rotaļlietu plauktos jauna mode - lelles transvestītiem?

4. studija

DEPO atzīst, ka pircējam taisnība

Aiz tramvaja loga - tikai reklāma...

Aiz aizlīmētiem stikliem. Pasažierim skatu pa tramvaja logu sedz reklāmas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

"Rīgas satiksmes" tramvaji tik ļoti tiek aplīmēti ar reklāmām, ka pasažieris bieži vien pat nevar pa logu saskatīt, kurā pieturā ir ieradies un kad jāizkāpj. Saprotams, ka reklāma ir nauda, bet tās varētu līmēt, neaizsedzot logu. Lai gan no ārpuses šķiet skaisti, iekšpusē ir melni sieti tieši acu augstumā.

Šādi aplīmēti tramvaji redzami bieži, turklāt reklāmas izvietotas tā, ka traucē pasažieriem, kuri var pat palaist garām savu pieturu. 

"Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane nenoliedz, ka sava daļa taisnības ir pasažieriem, kas nav mierā ar skatu aizsedzošām reklāmām. Tomēr viņa uzskata, ka visos jaunajos transportlīdzekļos atskaņotie audio ieraksti par pieturu secību ļauj cilvēkiem pēc dzirdētā orientēties, lai nepalaistu garām savu pieturu.

Iespēja pārskatīt reklāmu izvietošanas principus "Rīgas satiksmē" kā risinājumu pat neizskata. Bartaševiča-Feldmane izklāsta, ka reklāmas izvietošana uz sabiedriskā transporta, tātad tā aplīmēšana, ir nodota trešajai pusei un tiek regulēta ar valsts normatīvajiem aktiem. Tie tad ļoti precīzi nosakot, cik daudz drīkst līmēt, ko drīkst reklamēt, ko nedrīkst reklamēt un kādai ir jābūt caurredzamībai.

Par reklāmu izvietošanu atbild SIA “Pilsētas līnijas”, un uzņēmuma direktore Ilma Kauliņa saka, ka

viss reklāmu noformējums atbilst Ministru kabineta noteikumiem.

Tie nosaka, ka transporta logs ir aplīmējams un katra loga aile var tik aizsegta par 50%. Kauliņa uzskata, ka cilvēkiem ir iespēja, pārvietojoties salonā, izvēlēties vietu, kur ir viskomfortablāk. Tātad pasažierim nevis jāsēžas, iespējams, vienīgajā brīvajā vietā, bet jāstaigā pa tramvaju, meklējot labāko vietu.

Reklāmas izvietošanai tiekot izmantoti modernākie materiāli, bet redzamība caur tiem nebūt nav tik laba. Kauliņa gan piebilst, ka caur logu ir jāredz vajadzīgā pietura, nevis jālasa žurnāls.  Problēmu varot saasināt lietus, jo norasojis logs redzamību vēl pasliktina.

Iespēju atstāt logus bez reklāmas uzlīmēm "Pilsētas līnijas" būtu ar mieru tikai tad, ja mainīsies attiecīgie likumi. Uzņēmumā arī apšauba, vai patiešām pasažieriem ir grūtības caur aplīmētiem logiem ko saskatīt, kā arī atsaucas uz iespēju par pieturām informāciju iegūt displejos transporta līdzeklī. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti