4. studija

Kāpēc Carnikavā kādas sirmgalves mājlopi palikuši bez jumta virs galvas?

4. studija

Ceturtā studija. Dārgā OCTA. PMLP ''optimizācija''

Kāpēc Ģertrūdes ielā atgriezās visa satiksme, izņemot 1.trolejbusu?

Satiksmi Ģertrūdes ielā atjauno, pieturvietas nav. Neskaidrības ar 1. trolejbusa maršrutu Rīgā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ieilgušo Ģertrūdes ielas remontdarbu dēļ ir slēgta pa to kursējošā 1. trolejbusa kustība, kas Ģertrūdes un Valmieras ielas apkaimes iedzīvotājiem sagādā pamatīgas neērtības, jo lieli attālumi tagad jāmēro kājām. SIA "Rīgas satiksme" skaidro, ka par satiksmes atjaunošanu varēs domāt tad, kad šī iela būs pabeigta un nodota ekspluatācijā.

Lai noskaidrotu situāciju ar satiksmi, iedzīvotāji vērsās Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumā "4. studija", lai noskaidrotu, kad beidzot trolejbuss atsāks kursēt. Kāpēc Ģertrūdes ielā satiksme atjaunota, bet 1. trolejbuss nav atgriezies?

1. trolejbusa maršruts ir slēgts kopš 2021. gada 16. augusta, un vietējos iedzīvotājus tas teju vai dzen izmisumā.

"Problēma ir tāda, ka mēs netiekam mājās no centra. Prom tikt mēs varam līdz stacijai; tepat ir autobusa pietura 51. un 52., bet atpakaļ tikt nekādi, tikai ar kājām," situāciju skaidroja Gundega Kļaviņa.

Kājām iznākot mērot divus līdz trīs kilometrus, kas, īpaši cilvēkiem gados, ziemas apstākļos nav nedz vienkārši, nedz arī droši.

"Staķa kungs bija vienai pensionārei atbildējis, kad viņa bija uzrakstījusi savu sūdzību un iesniedza viņam, lai pensionāri brauc ar elektroskūteriem. Paklausieties, bet tā jau ir nekaunība! Es 88 gados uz skūtera sēdīšos un braukšu, un kā ar tiem iepirkumiem abās rokās?" sašutusi pauda Veronika Babure.

Seniore aprēķinājusi, ka attālums no viņas mājas līdz veikalam un atpakaļ ir tieši divi kilometri.

"Mēs varam aizbraukt līdz Elizabetes ielai vai līdz tirgum ar autobusu, bet atpakaļ – autobusa pietura ir divas mājas no Lienes ielas, Satekles ielā," stāstīja Aina Matvejeva.

Bet iespēja, braucot mājās no centra, izmantot vairākus transporta līdzekļus, pēc rīdzinieku domām, nav labs risinājums. 

"Pie visa tā, ka man kustību traucējumi un mugura sāp, nevaru pastaigāt, vēl ir redze, un tāpēc es ar tiem daudzajiem transportlīdzekļiem nemaz nevaru izbraukāt, jo nevar saprast, uz kurieni viņš iet, ja tu neredzi," norādīja Astrīda Smutova.

Ģertrūdes ielas iedzīvotāji ir arī savākuši neskaitāmus parakstus ar lūgumu pēc iespējas ātrāk atjaunot 1. trolejbusu, kas kursēja no Valmieras ielas līdz Pētersalas ielai. Tad nokļūšana centrā bija gan ātra, gan ērta, taču "Rīgas satiksmē" skaidroja – ja ielas remontdarbi nav pabeigti, nevar kursēt arī sabiedriskais transports.

"Šajā ielā ilgstoši notika un notiek joprojām dažādi darbi, vai nu redzamāki vai neredzamāki," skaidroja SIA "Rīgas satiksme" pārstāve Baiba Bartaševica-Feldmane. "Tad, kad šī iela būs pabeigta un nodota ekspluatācijā, mēs varēsim runāt par 1. trolejbusa atjaunošanu. Kamēr šī iela mums nav atļāvusi to darīt, tikmēr mēs arī nebraucam."

Rīgas domes Satiksmes departamentā taisnojās, ka pie vainas ir būvnieki, kas nav laikā pabeiguši būvdarbus.

"Jānorāda, ka šobrīd joprojām tas ir būvobjekts. Tas ir būvuzņēmēja rīcībā, un attiecīgi šobrīd ir atjaunota kustība, bet joprojām nav atvērtas šīs transporta pieturvietas, kas ir izvietotas Ģertrūdes ielā, līdz ar to pilnvērtīgi nodrošināt maršrutu mēs nevaram," atzina Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods. "Turklāt jānorāda, ka jau šobrīd ir konstatēti defekti izbūvētajā ielas segumā, attiecīgi – tajā brīdī, kad būvdarbi šajā posmā tiks pabeigti, tad varēs lemt jautājumu par trolejbusu satiksmes atjaunošanu."

Iedzīvotājiem nav saprotams – ja jau satiksme Ģertrūdes ielā ir atjaunota, tad kāpēc gan lai trolejbuss nevarētu atkal kursēt?

"Lai mēs varētu nodrošināt trolejbusa kustību, ir jābūt pieturvietai, kas ir aprīkota. Šobrīd būvuzņēmējs nav nodevis pilsētai tiesības rīkoties ar šo pieturvietu," uzsvēra Vaivods.

Tātad – satiksmei iela atvērta ir, pieturvietu nav. "4. studija" jautāja "Rīgas satiksmei" – kādi risinājumi tiek piedāvāti tiem, kuri dzīvo Ģertrūdes un Valmieras ielas apkaimē, un kāpēc netiek meklētas alternatīvas, kā nodrošināt un aizstāt slēgtā 1. trolejbusa maršrutu.

"Atšķirībā no privātām automašīnām, kas ir ērti kaut kur palaižamas, sabiedriskais transports ir ar ļoti lieliem gabarītiem. Piemēram, arī šis  trolejbuss – mēs nevaram to vienkārši tā palaist," norādīja Bartaševica-Feldmane. "Ja mēs runājam par Ģertrūdes ielas galu, tad tur blakus ir Valmieras iela, pa kuru arī kāds cits transports kursē, un var pārsēsties. Mēs aicinām šādā situācijā tomēr skatīties alternatīvas."

Un tagad iedomājieties sevi šo iedzīvotāju vietā – ja ir nepieciešams nokļūt, piemēram, līdz Tērbatas un Dzirnavu ielas krustojumam! Kā lai ar citu sabiedrisko transportu tur vispār nokļūst? Tikmēr mūs mierina, ka būvniekiem par kavēšanos būs jāmaksā sods. Diemžēl rīdziniekiem par to ne silts, ne auksts, mēnesi pēc mēneša kājām mērojot ceļu garām ierastajām pieturvietām.

"Pilsēta nav tiesīga patvaļīgi veikt šos atsegšanas darbus un nodrošināt šo soliņu atsegšanu. Slēdzot līgumu, bija paredzēts, ka jau pagājušā gada rudenī būvuzņēmējs būs pabeidzis savus darbus un mēs varēsim atvērt satiksmei, bet šobrīd ir iestājies tehnoloģiskais pārtraukums, bet pēc tehnoloģiskā pārtraukuma uzņēmējam jebkurā gadījumā būs jāmaksā līgumsods par katru kavēto dienu," teica Vaivods.

Tātad sods būs, taču, kamēr ir ziema un tehnoloģiskais pārtraukums, par to soda nauda netiek aprēķināta, bet iedzīvotājiem atliek vien samierināties ar neērtībām, un šobrīd diemžēl neviens tā arī nevar pateikt, kad 1. trolejbuss beidzot atsāks kursēt. Turklāt pērn vasarā Rīgas dome pat skatīja jautājumu, vai šo maršrutu vispār nevajadzētu slēgt, jo tas rada zaudējumus.

"Galvenais ir, ka šī iela ir jānodod ekspluatācijā un tad mēs noteikti nepārtraukti informēsim par tālākajiem lēmumiem, lietām, kursēšanas atsākšanu un visu pārējo," solīja "Rīgas satiksmes" pārstāve un apstiprināja, ka ziņu par to, ka 1. trolejbusa maršruts varētu tikt likvidēts, pagaidām neesot.

Un, lūk, arī raidījuma "4. studija" ieteikums, ko Satiksmes departamentam un "Rīgas satiksmei" izskatīt. Ja jau Ģertrūdes ielā remontdarbu dēļ vairākas pieturvietas nevar izmantot, bet transportlīdzekļu plūsma jau ir atļauta, tad kāpēc gan neatļaut 1. trolejbusam kursēt, nepieturot Ģertrūdes ielā, bet pieturot Tērbatas ielā un tālākajās pieturās? Arī tas Ģertrūdes un Valmieras ielas iedzīvotājiem būtu risinājums.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti