Noraizējusies iedzīvotāja raidījumam vēstīja: "Rīgas dome ierosina projektu veloceliņam un grib izcirst vairāk nekā 145 kokus. It kā sola vietā 137. Koki aug ļoti lēni, un vai tiešām tik daudz [jāizcērt]? Kam Imantā divi veloceliņi? Dažu braucēju dēļ izcirst tik daudz koku? Slokas iela ar to arī skaista, ka apkārt gar ceļa malu ir koki."
Par pašvaldības ieceri brangu veloceliņa posmu izbūvēt cauri Imantai informē plakāti, kas izvietoti Dammes ielā. Raidījuma novērojumi gan liecina, ka cilvēkiem nav intereses apskatīt foto, kurus kokus zāģēs un kas vispār uz informatīvajām lapām ir atainots. Tāpēc par jaunā veloceliņa izbūvi cilvēki praktiski neko nezina.
Rīgas pašvaldības Veloinfrastruktūras nodaļas vadītāja vietnieks Oto Ozols skaidroja, ka veloceliņš tur būtu būvējams, jo pašreizējais celiņš patiesībā ir ietve, kas ir sabrukusi, turklāt tā ir šaura un gājējiem tur nav gana droši. "Tāpēc mūsu mērķis ir izveidot pilnīgi no auto, pilnībā no gājējiem nodalītu veloinfrastruktūru. Visā maršruta garumā no Ķīpsalas līdz Jūrmalas veloceļam, arī nesen izbūvētajam Slokas ielas veloceļam, kas ved uz Babīti," viņš sacīja.
Pašvaldībā Imantu pat salīdzina ar mazpilsētu, kurā velosipēdistu esot gana daudz. Veikuši arī braucēju skaitīšanu, netālu no dzelzceļa izvietojot radaram līdzīgu iekārtu.
Laika posmā no pulksten 8 līdz 9 rītā iekārta saskaitījusi 200 līdz 300 velobraucēju, kas nozīmē, ka ik dienas no Imantas un uz Imantu braucot vismaz 2000 velosipēdistu.
"Veloceļš tiek vests Imantas apkaimē caur Jūrmalas gatvi, caur Imantas centru. Projekta ietvaros ir plānots sakārtot gan ietves, gan veloinfrastruktūru, sastādīt arī diezgan daudz koku. Mums ir plānots 137 kokus iestādīt, arī krūmu stādījumus papildināt. Veidot labiekārtotus skvēriņus gājējiem, nodrošināt vides pieejamību sabiedriskā transporta pieturvietām. Tas nozīmē, ka tas nav tikai tāds veloprojekts, bet pilsētvides projekts," mierināja Ozols.
Veloceliņa izbūves dēļ kopumā tiks nozāģēts vairāk nekā 100 koku Slokas ielā, Dammes ielā, Anniņmuižas bulvārī, Bebru ielā, Kurzemes prospektā, Jūrmalas gatvē, Kandavas ielā, Daugavgrīvas ielā, kā arī Durbes ielā.
Pašvaldības pārstāvis paskaidroja: "Projektējot mēs ļoti rūpīgi vērtējam, lai pēc iespējas mazāk skartu kokus, lai no viņiem atkāptos un lai nevajadzētu viņus cirst. Bet diemžēl tā ielas telpa ir veidojusies laika gaitā, un ļoti bieži koki ir sasējušies ļoti haotiski, tāpēc ir vietas, kur tos nākas cirst."
Kokus cirtīs un zaļākai dzīvei nepieciešamos veloceliņus būvēs līdz 2026. gada maijam. Veloinfrastruktūras nodaļas pārstāvis gan solīja, ka Imantā pārsvarā tikšot zāģēti bojātie, bīstamie koki un notiks to retināšanas darbi.