Ja neesi drošs par savām un sava auto spējām, tad labāk palikt mājās, senu patiesību atceras autožurnālists Atis Jansons. Taču ne visi autobraucēji var pārkāpt sabiedriskajā transportā, jo ne visas vietas tas sasniedz.
Ir jābūt plānam situācijā, kad automašīna sāk slīdēt. Un pat tad, ja autovadītājs pārliecinoši prot vadīt transportlīdzekli, jāzina, ko darīt, ja pretimbraucošais kļūdās uz slidena ceļa.
Situācija paliek vēl bīstamāka, kad operatīvais transports dodas uz izsaukumiem pa tiem pašiem slidenajiem ceļiem, kur noticis negadījums. Ārzemēs operatīvā transporta vadītāji tiek speciāli apmācīti, lai varētu droši vadīt automašīnu pa slidenu ceļu. Drošas braukšanas poligonos būtu jāapmāca tonnām smagos speciālos transportlīdzekļus kontrolēt bīstamā ceļu satiksmē, uzskata satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis.
Pirmkārt, visa atbildība jāuzņemas uz sevi, un tikai pēc tam varam vainot ceļa uzturētājus, skaidro eksperts Irbītis. Arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš asi kritizēja Latvijas autovadītājus, sakot, ka uz valsts ceļiem valda visatļautība un nihilisms.
Tikmēr Biķernieku trasē piedāvā bezmaksas drošas braukšanas nodarbības, savukārt eksperti norāda, ka katram ir jāpadomā, kā rīkoties, lai uz ceļa nenonāktu šādās bīstamās situācijās un jāzina, ko darīt brīdī, kad auto sācis slīdēt. Kā viens no risinājumiem ir trenēšanās un eksperimentēšana speciālās trasēs. Noderīga ir arī paradumu pamainīšana, ceļiem kļūstot slideniem.