Lai gan situācija nedaudz uzlabojas, autovadītāji uz ceļa joprojām bieži nepalaiž ugunsdzēsēju automašīnu pat tad, ja tai ir ieslēgtas sirēnas, norādīja Hansens.
"Parasti, kad mēs dodamies uz ugunsgrēkiem, mēs esam gan lieli, gan skaļi, gan pamanāmi, bet tas, ar ko mēs visbiežāk sastopamies, ir, ka autovadītāji mūs nedzird un dažreiz arī neredz," viņš atzina.
Pie tā, ka autovadītāji nedzird sirēnas, viņaprāt, ir vainojama ļoti labā skaņas izolācija jaunajās mašīnās, kā arī skaļa mūzika salonā, taču situācijās, kad ugunsdzēsēju mašīnu arī neredz, vainojama šoferu neuzmanība.
"Pie tā, ka neredz, tur ir vainīgi pārsvarā telefoni, un to mēs ļoti labi redzam.
It sevišķi tad, kad braucam pa šoseju, kur viena josla katrā virzienā, ir izteikti redzams, ka cilvēks paceļ acis, jo viņam tās bija nolaistas kaut kur, tad ierauga mūs un rauj malā," skaidroja Hansens.
"Vajadzētu ievērot satiksmes noteikumus un ik pa brīdim ieskatīties spoguļos," viņš piebilda.
Ugunsdzēsēju šoferis skaidroja, ka gadījumos, kad glābēji brauc uz izsaukumu, kurā, piemēram, jānoceļ no palodzes kaķis, viņš, visticamāk, pārāk nesteigsies un citu autovadītāju uzmanībai uz ceļa nebūs tik liela nozīme, taču gadījumos, kad ir jāglābj cilvēku dzīvība, situācijas, kad ugunsdzēsējiem uz ceļa netiek dota priekšroka, būtiski ietekmē glābēju darbu un ierašanās laiku.
"Ir ļoti patīkami, ka citreiz autovadītāji, kuri varētu mūs apdzīt, mūs neapdzen un nemaisās mums pa kājām, bet pacietīgi brauc aizmugurē," norādīja Hansens.